شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

آزاده مختاری: بازپرس یکم دادسرای جنایی تهران، برای جوانی که در جنایتی خونین دختری را در خیابان شاهین شمالی به قتل رسانده است، به اتهام قتل‌عمد قرار مجرمیت صادر کرد.

«به نامزدم شک داشتم، برای همین نقشه قتلش را کشیدم و اورا به بهانه‌ای به خانه مجردی‌ام کشانده و با ضربات چاقو کشتم.»

این سخنان جوان 34 ساله‌ای است که در 2جنایت جداگانه 3 زن را به قتل رسانده است.

نخستین قربانیان این جوان، خواهر و مادر وی بودند که 6 سال قبل و در شب عاشورا به قتل رسیدند، اما وقتی بررسی‌های متخصصان پزشکی قانونی نشان داد که جوان متهم دچار توهم هذیانی پارانوئیدی است، مجنون شناخته شد و در بیمارستان روانی تحت نظرقرار گرفت.

با گذشت 4 سال وقتی پزشکان تشخیص دادند که این جوان از نظر روانی بهبود یافته وی را آزاد کردند، اما هنوز مدت زیادی نگذشته بود که او بار دیگر در جنایتی فجیع، دختر جوانی را به قتل رساند.

در این جنایت که 24 بهمن 85 در خیابان شاهین شمالی رخ داد، مرد جوان نامزد
20 ساله‌اش را در خانه مجردی خود با ضربات چاقو از پشت سر به قتل رساند.

در حالی که بررسی‌های اولیه پلیس جنایی نشان می‌داد جوان متهم دارای سابقه 2 قتل عمدی است، وی مدعی شد که در شرایط روانی خاصی مرتکب جنایت شده  و به این ترتیب، وی بار دیگر تحت معاینات روان‌شناسی قرار گرفت.

اتهام قتل در سومین جنایت

بازپرس محمد حسین شاملو که رسیدگی قضائی به  این پرونده را برعهده دارد، روزگذشته با بیان اینکه برای مرد جوان به اتهام قتل قرار مجرمیت صادرکرده است گفت: متهم جوان بعد از سومین قتل تحت آزمایش‌های روانی قرار گرفت و این بار نیز متخصصان وی را مهجور شناختند.

ولی بررسی اعترافات او درباره سومین جنایت نشانگراین بود که وی با نقشه قبلی مرتکب قتل نامزدش شده و به همین دلیل بار دیگر از کمیسیون پزشکی قانونی خواستم وی را تحت آزمایش دقیق قراردهند که این بارآنها تأیید کردند مرد جوان با طراحی نقشه قبلی قربانی‌اش را به قتلگاه کشیده است.

این عمل وی ازمصادیق جنون به حساب نمی‌آمد و برای همین برای وی قرارمجرمیت قتل عمد صادرکردم.

جوان جنایتکار نیز در آخرین دفاع خود درخصوص این جنایت به بازپرس شاملوگفت: نامزدم دخترخوب و مهربانی بود، خیلی به من و روحیاتم توجه می‌کرد و سعی داشت همیشه شرایط روحی آرامی را برایم مهیا کند ولی نمی‌دانم چه شد که به او شک کردم و این فکر شوم رهایم نمی‌کرد؛ برای همین با طراحی نقشه قبلی اورا کشتم.

کد خبر 33314

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز