زاهدان - خبرنگار همشهری: مسافران طماع که با دیدن پول‌های مرد مسافرکش وسوسه‌ای شیطانی به جانشان افتاده بود، پس از کشاندن این مرد به اطراف بم او را با ضربات چاقو به قتل رساندند و پول‌هایش را به سرقت بردند.

مدتی قبل مأموران پلیس آگاهی زاهدان حوالی ترمینال مسافربری این شهر به 2 مرد مسافر که رفتار مرموزی داشتند مشکوک شدند.

کارآگاهان برای پرس و جو از این 2 مسافر به طرف آنها به راه افتادند اما زمانی‌که با دستپاچگی و اظهارات ضد و نقیض آنها مواجه شدند تصمیم به بازرسی بدنی از 2 مرد جوان گرفتند.

با کشف یک چاقو که لکه‌های خون روی آن به چشم می‌خورد و مقداری چک‌مسافرتی خون‌آلود در میان وسایل این 2 مسافر، هر دوی آنها به اداره آگاهی انتقال یافتند و تحت بازجویی‌‌های فنی قرار گرفتند.

مردان جوان که در ابتدا مدعی بودند اهل شهر بم هستند و برای دیدن یکی از اقوامشان به زاهدان آمده‌اند وقتی دیدند چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارند پرده از راز جنایتی برداشتند که در آن یک راننده مسافرکش را قربانی طمع خود کرده بودند.

یکی از متهمان که عامل اصلی این جنایت بود در اعترافات خود گفت: من و دوستم برای انجام کاری قصد رفتن به بم را داشتیم و به همین خاطر سوار یک خودروی مسافرکش که 2سرنشین داشت شدیم.


وی ادامه داد: وقتی به بم رسیدیم، یکی از سرنشینان خودرو از ماشین پیاده شد و من و دوستم از راننده خواستیم در قبال دریافت پول بیشتر ما را به نزدیکی رستم‌آباد بم ببرد.

به این ترتیب به طرف رستم آباد به راه افتادیم اما در بین راه زمانی که مرد راننده می‌خواست کاغذی را  از جیبش خارج کند متوجه مقداری چک‌مسافرتی در جیبش شدیم. در همین هنگام بود که نگاهی به همدیگر انداختیم و در حالی که وسوسه رسیدن به چک‌ها مثل خوره به جانمان افتاده بود نقشه مرگباری را طراحی کردیم.

متهم به قتل در ادامه گفت: هنوز به رستم آباد نرسیده بودیم که از راننده خواستیم ما را به جاده‌ای خاکی در نزدیکی این منطقه ببرد و وقتی به آنجا رسیدیم با چاقو به او حمله‌ور شدیم.

پس از آنکه راننده را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساندیم، جسدش را از ماشین خارج کردیم و با سرقت چک‌های مسافرتی سوار ماشین شدیم.

سپس به طرف جاده بم- زاهدان به راه افتادیم و وقتی به آنجا رسیدیم، ماشین مقتول را رها کرده و سوار اتوبوس‌هایی شدیم که به زاهدان می‌رفتند. اما زمانی که قصد خروج از ترمینال زاهدان را داشتیم مأموران ما را دستگیر کردند.

سرهنگ حمید‌رضا یار‌احمدی رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان با بیان این خبر گفت: پس از اعترافات متهمان، مأموران با دریافت نیابت قضائی عازم محل جنایت شده و پس از کشف جسد مقتول ماجرا را به خانواده‌اش اطلاع دادند.

کد خبر 32028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز