سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

7 پدرخوانده باند فیوج زمانی که به میهمانی شبانه درحوالی تهران قدم می‌گذاشتند، هرگز باورشان نمی‌شد شب را میهمان بازداشتگاه پلیس آگاهی پایتخت باشند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی پایتخت در اولین نشست خبری خود درهفته ناجا، با اعلام خبردستگیری 7 سرکرده باند فیوج در توضیح ماجرا گفت: از نخستین ماه‌های امسال کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ در برابر پرونده‌های سارقان مأمور نما درتهران و شهرهای دیگر کشور قرار گرفتند.

در حالی که در اکثر این سرقت‌ها ردپایی از اعضای قبیله فیوج دیده می‌شد، طرح گسترده پلیس پایتخت برای به زانو درآوردن سارقان این باند آغاز شد.

در شاخه‌ای از این عملیات تخصصی و علمی، تهیه بانک اطلاعات تصویری بسیار پیشرفته‌ای از مجرمان  این قبیله در دستور کار قرار گرفت.

با تهیه این بانک به محض اعلام وقوع سرقت، چنانچه احتمال وجود سارقان فیوج در این سرقت وجود داشت، تصاویر  تمامی سابقه‌‌داران  این قبیله به مالباختگان نشان داده می‌شد تا در فرصتی کوتاه سارقان شناخته شده و تحت تعقیب قرار‌گیرند.در مدت کوتاهی از راه‌اندازی این سامانه، چند دستگیری موفق پلیسی با استفاده  این طرح درپلیس آگاهی شکل گرفت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه افزود:در شاخه دیگری از این عملیات گسترده‌ کارآگاهان به ردزنی سرشاخه‌های باندهای سرقت این قبیله‌ پرداخته و سرانجام 22 مهرماه وقتی خبردار شدند 7 سرکرده اصلی این باند به جشنی در خارج تهران دعوت شدند، محل جشن را به محاصره درآوردند و 7سرکرده  را زمان خروج از مراسم بازداشت کردند .

مالباختگان بشتابند

سرهنگ محمدیان،  رئیس پلیس آگاهی پایتخت در ادامه با اعلام خبر دستگیری ده‌ها سارق لوازم خودرو گفت: با شناسایی سارقان لوازم خودرو، تعداد زیادی لاستیک، رینگ و رادیو پخش خودرو کشف شده است.

بر این اساس از افرادی که تاکنون از طریق اداره بیمه یا پس از مراجعه به پلیس آگاهی خسارت یا مال سرقتی خود را دریافت نکرده‌اند، درخواست می‌شود در طول هفته ناجا یا بعد از آن  به کلانتری محل اعلام سرقت یا به پایگاه پلیس آگاهی که پرونده به آن احاله شده، مراجعه کرده و با دریافت پرونده به نمایشگاه نیروی انتظامی تهران بزرگ در فرهنگسرای بهمن مراجعه کرده و با ارائه مدارک،  مال سرقتی خود را در همان محل دریافت کنند.

کد خبر 34147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز