مازندران- خبرنگار همشهری: 2 پسر جوان وقتی موفق نشدند چکشان را در بانک نقد کنند، نقشه سرقت 58 میلیون تومانی از آنجا را طراحی کردند.

آنها با پنهان شدن در بانک منتظر پایان ساعت کاری کارکنان ماندند و پس از آن نقشه خود را عملی کردند.

عصر ششم مهر، مأموران گشت پلیس بابلسر در یکی از خیابان‌های این شهر به سرنشینان یک دستگاه خودرو که در حال ویراژ دادن در خیابان بود ظنین شدند. آنها پس از متوقف کردن خودرو از 2 سرنشین جوان آن خواستند مدارک شناسایی خود را ارائه دهند، اما سرنشینان خودرو از نشان دادن مدارک امتناع کرده و با مأموران به مشاجره پرداختند.

در همین هنگام مأموران گشت پلیس آگاهی بابلسر، با مشاهده مشاجره 2 پسر جوان و مأموران پلیس وارد ماجرا شده و پس از دستگیری مردان جوان، هر دوی آنها را به اداره آگاهی انتقال دادند.

در حالی که پسران جوان مدعی بودند از اصفهان برای تفریح به بابلسر آمده‌ و هیچ کار خلافی مرتکب نشده‌اند، مأموران به بازرسی داخل خودروی آنها پرداخته و 58 میلیون تومان چک‌مسافرتی و چند دستگاه مانیتور و کیس کامپیوتر در صندوق عقب خودرو کشف کردند.

سرهنگ حسین آزرده-  رئیس پلیس آگاهی مازندارن-  با بیان این خبر گفت: از آنجا که احتمال می‌رفت پسران جوان 2 سارق حرفه‌ای باشند بازجویی‌های تخصصی از آنها آغاز شد. وی ادامه داد: در این بازجویی‌ها بود که آنها به سرقت از یکی از بانک‌های بابلسر اعتراف کردند و مدعی شدند پول‌ها و دیگر وسایل کشف شده در ماشینشان را از این بانک به سرقت برده‌اند.

آنها به مأموران گفتند: ساعاتی قبل برای نقد کردن چکی به شعبه یکی از بانک‌های بابلسر رفتیم، اما کارمندان بانک گفتند حساب‌ها را بسته و دیگر قادر نیستند چک ما را نقد کنند.

بنابراین از آنجا که به پول نیاز داشتیم، تصمیم به سرقت از بانک گرفتیم و به همین خاطر در محلی در داخل بانک مخفی شدیم.

با گذشت دقایقی در حالی که کارکنان بانک یکی پس از دیگری در حال ترک بانک بودند متوجه شدیم که آنها در  حال انتقال مقدار زیادی چک مسافرتی به گاوصندوق هستند.

نابراین از غفلت کارمند بانک استفاده کرده و مقدار زیادی چک مسافرتی را به سرقت برده و دوباره در همان جا مخفی شدیم. پس از گذشت یک ساعت، زمانی که دیگر هیچ کارمندی در بانک نبود و نظافتچی بانک سرگرم تمیز کردن باجه‌ها بود دست به کار شدیم و وقتی او به طبقه بالا رفت  پس از سرقت 4 کیس و مانیتور کامپیوتر، در بانک را باز کرده و پا به فرار گذاشتیم.

متهمان ادامه دادند: پس از فرار از بانک یک کیس و یک مانیتور را به 2 مغازه‌دار فروختیم و قصد داشتیم با استفاده از چک‌های مسروقه به هتلی گرانقیمت رفته و در آنجا اقامت کنیم که مأموران به ما ظنین شده و دستمان رو شد.

رئیس پلیس آگاهی مازندران در ادامه گفت: پس از اظهارات سارقان، از آنجا که احتمال می‌رفت اعترافات آنها داستانی ساختگی باشد، از تمامی روسای بانک‌های بابلسر خواسته شد برای شناسایی چک‌ها و لوازم مسروقه به اداره آگاهی مراجعه کنند و به این ترتیب رئیس بانکی که سرقت در آنجا صورت گرفته بود چک‌ها و مانیتورهای بانک را شناسایی کرد.
به گفته سرهنگ آزرده، به‌دنبال افشای راز این سرقت، بازپرس پرونده برای متهمان به اتهام سرقت قرار بازداشت موقت صادر کرد و 2 جوان سارق راهی زندان شدند.

کد خبر 33206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز