دوشنبه ۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

گروه حوادث: زن خدمتکار با سوء استفاده ازاطمینان و اعتماد صاحبخانه سالخورده نقشه سرقت مسلحانه از خانه وی را طراحی کرد و به اجرا گذاشت.

عصر بیست وپنجم آبان سال 83، وقتی زنگ در منزل ویلایی متعلق به یک نماینده مجلس قبل از انقلاب در شمال تهران به صدا درآمد، خدمتکار قدیمی خانه به جلوی در رفت و با گشودن در، اهالی منزل ناگهان خود را در برابر چهره‌های ناآشنای 2 مرد دیدند که به‌عنوان مأموران اطلاعات قدم به خانه گذاشتند.

مردان ناشناس با تهدید اسلحه، دست و پای صاحبخانه 90 ساله، همسر و خدمتکارش را بستند.

آنها با خشونت و با تهدید به مرگ، رمز گاوصندوق را از صاحبخانه گرفته وتمامی اسناد و مدارک مربوط به زمین‌های وی را که ارزش بسیار بالایی داشت به سرقت برده و سپس متواری شدند.

با فرارسارقان اهالی منزل با گشودن طناب‌ها، پلیس را درجریان این سرقت مسلحانه قرار دادند و به این ترتیب کارآگاهان اداره یکم آگاهی پایتخت – مبارزه با سرقت مسلحانه – عملیات گسترده‌ای را برای گشودن راز این سرقت آغاز کردند.

بازداشت 35 کلاهبردار حرفه‌ای 

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون جنایی آگاهی پایتخت روز گذشته درتوضیح این خبر گفت: کارآگاهان درنخستین بررسی‌های خود متوجه شدند افرادی با جعل عنوان مهندس شهرداری یا کارمندان بانک از اسناد مسروقه سوء استفاده می‌کنند.

به این ترتیب، کارآگاهان با هماهنگی‌ای که با حراست این سازمان‌ها انجام دادند توانستند سرنخ‌هایی از چندین باند کلاهبرداری و جعل که در تهران، کرج وشهرهای حومه تهران فعالیت می‌کردند را پیدا کنند و در این رابطه 35 نفر بازداشت شدند.

اما در حالی که بررسی‌ها همچنان برای یافتن مخفیگاه 2 متهم اصلی ادامه داشت، شهریورماه 86 زنی به یکی از دفترخانه‌های تهران مراجعه کرد و قصد داشت با مدارک جعلی از اسناد مسروقه استفاده کند که دفتردار با فهمیدن موضوع، پلیس را در جریان گذاشت.

با دستگیری این زن 30 ساله وی به اداره یکم آگاهی انتقال یافت و در آنجا بود که با اعترافات این زن، کارآگاهان به مردی رسیدند که نقشه سرقت از خانه مرد سالخورده و سوء استفاده میلیاردی از اموال وی را طراحی و اجرا کرده بود.

وقتی این مرد در عملیات پلیسی دستگیر شد، در بازجویی‌ها پرده از همدستی خدمتکار قدیمی خانه در طراحی نقشه سرقت بزرگ برداشت و گفت: ازسال‌ها قبل زن خدمتکار را می‌شناختم، او مدتی قبل با من تماس گرفت و وسوسه این سرقت را به جانم انداخت و با همدستی او بود که نقشه سرقت را به اجرا گذاشتیم، در تمام مدت 2 سالی هم که پلیس ماجرا را تعقیب می‌کرد او تمامی اطلاعات مربوط به پرونده را در اختیار ما می‌گذاشت.

با اعترافات این متهم، کارآگاهان توانستند مخفیگاه 2 مأمور قلابی را که برای سرقت قدم به خانه مرد ثروتمند گذاشته بودند را نیزشناسایی  وآنها را دستگیر کنند.

این درحالی است که با پایان یافتن تحقیقات، خدمتکار نیز بازداشت شده و همراه 35 متهم دیگراین پرونده که هریک به نوعی در سرقت و جعل اسناد شرکت داشتند، در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران توسط بازپرس روشن بازجویی خواهند شد.

کد خبر 35264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز