مهدیه مصطفایی: ناپدید شدن عجیب یک خودکار طلا از خانه مردی ثروتمند، راز یک باند اخاذی را فاش کرد.

صبح بیست و پنجم مهر‌ماه، مرد ثروتمندی با مراجعه به کلانتری 22 مهرشهر، مدعی شد که 5 مرد اموال با ارزشش از جمله یک خودکار طلای وی را به سرقت برده‌اند.

این مرد در توضیح ماجرا به مأموران گفت: مدتی قبل با مردی به نام حامد آشنا شدم و از او خواستم فردی را که در یک معامله ملکی با او اختلاف پیدا کرده بودم  ادب کند.

قرار شد حامد در قبال گرفتن 200 هزار تومان مرد کلاهبردار را ادب کند، اما بعد از گذشت چند روز در حالی که رابطه دوستانه‌ای بین من و حامد به‌وجود آمده بود، یک شب او و چند نفر از دوستانش به خانه‌ام آمدند و شب را در خانه‌ام ماندند.

اما فردا صبح وقتی که آنها رفتند متوجه سرقت یک خودکار طلا، 3 فقره چک به ارزش 170 میلیون تومان و یک ساعت جیبی قدیمی شدم، این در حالی بود که خودرو‌ام نیز به صورت امانت در اختیاریکی از اعضای باند بود.

2 روز بعد ازاین حادثه، وقتی که پیگیر خودروام و اموال مسروقه شدم، یکی از اعضای باند به نام عباس با من تماس گرفت و با تهدید خواست ازشکایت صرف‌نظر کنم، او گفت که آن‌ها اعضای یک باند مخوف سرقت و زورگیری هستند و من هرگز نمی‌توانم کاری بکنم.

در ابتدا از ترس اینکه آنها بلایی بر سر خانواده‌ام بیاورند از شکایت خودداری کردم، اما آنها طمعکارتر از آن بودند که بخواهند به همین مقدار ا کتفا کنند و برای همین بعد از مدتی دوباره سرو کله آنها پیدا شد و این بار با تهدید اسلحه از من قصد اخاذی داشتند.

با طرح این شکایت، پرونده برای رسیدگی به اداره مبارزه با سرقت کرج رفت و با چهره‌نگاری از اعضای باند مشخص شد که آنها از ا عضای باند بزرگ تولید و توزیع شیشه‌‌ هستند که مدتی قبل، از سوی پلیس استان تهران دستگیر شده‌اند، با مشخص شدن این موضوع اعضای باندعصر چهارشنبه  در محاصره پلیس قرار گرفتند.

اعضای این باند 5 نفره که در ابتدا با اظهارات متناقضشان قصد منحرف کردن مأموران را داشتند منکر هرگونه سرقتی شدند، ولی وقتی ساعت جیبی قدیمی و یکی از چک‌ها، از خانه آنها کشف شد، تحقیقات پلیسی وارد مرحله جدیدی شد.

در حالی که تا کنون اثری از خودکار طلا که مرد شاکی مدعی است آن را از یکی از دوستانش هدیه گرفته و ارزش میلیونی دارد به دست نیامده است، اعضای این باند صبح دیروز مقابل بازپرس شعبه 21 دادسرای جنایی کرج قرار گرفتند.

بازپرس رضایی با شنیدن اظهارات شاکی و متهمان که اتهام مشارکت سرقت مقرون به آزار را قبول نداشتند آنها را با قرار بازداشت کرد تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص صورت گیرد.

کد خبر 35084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز