دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: کارمند اخراجی مخابرات به اتهام کلاهبرداری از متقاضیان تلفن دستگیر شد. این مرد پس از شناسایی طعمه‌های خود، به بهانه وصل کردن تلفن به خانه آنها می‌رفت و با اتصال تلفن خانه همسایه به خانه طعمه‌هایش از آنها پول می‌گرفت.

چندی قبل یکی از ساکنان خیابان مهرویلا کرج هنگام رفتن به خانه متوجه مردی شد که مقابل در خانه یکی از همسایه‌ها ایستاده بود و در حال دستکاری سیم تلفن آنها بود.

این مرد وقتی به چهره مرد غریبه خیره شد فهمید که او همکار سابقش در شرکت مخابرات است که مدتی قبل به خاطر تخلف از محل کارش اخراج شده بود. بنابراین رفتار او را زیر نظر گرفت و متوجه شد که وی در حال انتقال مخفیانه کابل تلفن همسایه‌ به خانه مورد نظر است.

مرد جوان که احتمال می‌داد همکار سابقش قصد سرقت خط تلفن همسایه را دارد ماجرا را به پلیس اطلاع داد و مأموران با حضور در محل، کارمند اخراجی مخابرات را دستگیر کردند.

با دستگیری این مرد مشخص شد که او پس از اخراج شدن از شرکت مخابرات به کلاهبرداری از کسانی روی آورده است که برای دریافت خط تلفن ثبت‌نام کرده‌اند.

متهم 35 ساله پس از انتقال به شعبه 6 دادسرای جنایی کرج به بازپرس محمد یاری گفت: بعد از اخراج از محل کارم دیگر نتوانستم در جایی مشغول به کار شوم.

به همین خاطر تصمیم گرفتم با معرفی خوم به‌عنوان مأمور مخابرات به در خانه کسانی بروم که برای دریافت تلفن ثبت‌نام کرده بودند و از آنها کلاهبرداری کنم.

بنابر این پس از شناسایی این افراد به خانه آنها می‌رفتم و به بهانه وصل کردن تلفن آنها سیم تلفن همسایه را قطع و به تلفن آنها وصل می‌کردم پس از آن هم  از هر کدام از آنها تا 20 هزار تومان به‌عنوان حق‌الزحمه دریافت می‌کردم، تا اینکه آخرین بار زمانی که در حال قطع سیم خانه‌ای بودم تا آن را به تلفن خانه مورد نظرم اتصال دهم از سوی همکار سابقم شناسایی شدم.

پس از اظهارات این مرد وی با صدور قرار قانونی برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره آگاهی کرج قرار گرفت.

کد خبر 33527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز