فرمانده پلیس آگاهی کشور با اشاره به پیگیری جدی پرونده‌های جرایم کلان اقتصادی از سوی پلیس گفت: بررسی یکی از پرونده‌های جرایم اقتصادی مهم نشان می‌دهد مدیرارشد یکی از بانک‌ها با وجود اتهامات سنگین فساد مالی همچنان درپست مدیریتی است.

سردار سیدعلی اصغر جعفری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سوءاستفاده مالی مدیر ارشد یکی از بانک‌های کشور،گفت: این فرد که به اهمال، تبانی و دریافت رشوه متهم است، با وجود آنکه چندین سال از سنوات بازنشستگی وی سپری شده همچنان در پست مدیریتی است.

 وی افزود: مجموع پرونده‌های مرتبط با  این فرد  بیش از‌ده‌ها میلیارد تومان است ولی وی با قرار وثیقه بالا از سوی مرجع قضائی آزاد است.

سردار جعفری گفت: زمانی که پلیس، مدیرعامل این بانک را مورد خطاب قرار داد که چرا حکم بازنشستگی این فرد ابلاغ نمی‌شود؟، با پاسخی جالب مواجه شد مبنی بر این که «تحت فشار هستیم؛ چون وی پشتیبانی می‌شود».

وی تأکید کرد: در حالی که دولت، خود سردمدار و پیشتاز مبارزه با مفاسد اقتصادی است، این معما هنوز برای پلیس حل نشده که این فرد با توجه به داشتن چندین پرونده میلیاردی جرایم اقتصادی که همچنان در دستگاه قضائی در حال پیگیری است، از سوی چه سازمانی پشتیبانی می‌شود؟

توهم توقف مبارزه با جرایم اقتصادی

سردار جعفری در ادامه با اشاره به دیداررئیس‌جمهور و فرمانده پلیس کشور درباره پیگیری جرایم کلان اقتصادی گفت: در جریان این دیدار، رئیس‌جمهور به معاون اول خود برای تشکیل جلسه با نیروی انتظامی جهت دریافت نقطه نظرات فرماندهی در رابطه با جرایم کلان اقتصادی دستور اکید دادند.

 رئیس پلیس آگاهی کشور در ادامه تصور ایجاد شده مبنی بر توقف ادامه رسیدگی پلیسی به پرونده‌های جرایم یقه سفیدها را توهم خواند و گفت: در بیشتر موارد، مسئله صرفا تأخیر در پرداخت مطالبات بانکی نبوده بلکه کلاهبرداری، جعل، سوءاستفاده از منابع دولتی و... از مهم‌ترین اتهامات تحت پیگرد بوده است.

کد خبر 34056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز