گروه حوادث: 2 جوان فریبکار که با معرفی خود به عنوان خوانندگان مشهور شبکه‌های ماهواره‌ای، دختران دانش‌آموز را فریب داده و از آنها اخاذی می‌کردند، در عملیات پلیس پایتخت به دام افتادند.

اواخر خرداد ماه، کارآگاهان پلیس در جریان پرونده عجیبی قرار گرفتند که در آن خانواده یک دختر دانش‌آموز مدعی بودند 2 مرد جوان با معرفی خود به عنوان خوانندگان مشهور پاپ دختر آنها را فریب داده و با تهدید از وی اخاذی کرده‌اند.

با این گزارش، تحقیقات پلیسی برای شناسایی 2مرد جوان آغاز شد و کارآگاهان  اداره یکم آگاهی تهران در نخستین بررسی ها دریافتند این جوانان ناشناس که ظاهری عجیب دارند با پرسه زدن در اطراف مدارس دخترانه شمال تهران با ادعای دروغین خوانندگی در شبکه‌های ماهواره‌ای و با راه‌اندازی سایتی که آهنگ‌های خود را بر روی آن قرار داده‌اند، دختران دانش‌آموز مقطع راهنمایی را فریب داده و از آنها اخاذی می‌کنند.

در تحقیقات پلیسی از چند دختر فریب خورده دیگر مشخص شد که این 2 جوان پس از آشنا شدن با دختران دانش آموز، به این بهانه که اسم آنها را در ترانه‌هایشان می‌آورند، از آنها مبالغی گرفته‌اند، ولی پس از گذشت مدتی اخاذی‌های بعدی خود را آغاز کرده و از آنها خواسته‌اند برای آنکه ماجرا را به خانواده‌هایشان اطلاع ندهند برای آنها پول بیاورند.

بدین ترتیب دانش‌آموزان فریب‌خورده نیز از ترس لو رفتن ماجرا، این پول را تهیه کرده و در اختیار این 2 جوان اخاذ قرار می‌دادند.

با به دست آمدن این اطلاعات عملیات دستگیری 2 مرد جوان آغاز شد و پس از تعقیب و مراقبت پلیسی، سرانجام آنها در اقدامی غافلگیرانه در شمال تهران دستگیر شدند.

این دو متهم 17 و 21 ساله در بازجویی‌ها به جرم ارتکابی اعتراف کردند و به این ترتیب پرونده آنها به شعبه دوم بازپرسی دادسرای نوجوانان فرستاده شد.

هشدار به خانواده‌ها

سرهنگ سعید لیراوی- معاون مبارزه با جرائم جنایی پایتخت- با اعلام این خبر،  به خانواده‌ها هشدار داد با توجه به نزدیک شدن فصل مدرسه، کنترل دقیق‌تری بر رفت و آمدهای فرزندانشان داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این پرونده افراد سودجو توانسته‌اند با فریب دختران جوان اقدام به اخاذی از آنها کنند گفت: خانواده ها از وجوه نقدی که در اختیار فرزندانشان  قرار می دهند باخبر باشند و رفت وآمدهای فرزندان خود  با دوستانشان را بیشتر کنترل کنند  تا امکان سودجویی چنین باندهایی که هدفشان افراد کم سن و سال است، کاهش یابد.

از طرفی مقامات آموزشی نیز با توجه به شروع فصل مدارس در صورت مشکوک شدن به موضوعی حتماً آن را بررسی و در صورت حساس بودن به پلیس خبر دهند.

کد خبر 29766

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز