دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه حوادث: خلافکار حرفه‌ای که با راه‌اندازی بنگاه قلابی دست به کلاهبرداری از مستاجران و فروشندگان خانه می‌زد برای فرار از دست شاکیان، آگهی ترحیم چاپ کرد.

تحقیقات پلیس برای دستگیری این مجرم 24 ساله مدتی قبل و در پی شکایت مردی آغاز شد که مدعی بود مرد جوانی 10 میلیون تومان از وی کلاهبرداری کرده است.

این مرد در خصوص نحوه این کلاهبرداری به قاضی حسن جراحی، بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 گفت: چند روز پیش در یکی از روزنامه‌ها چشمم به آگهی رهن خانه‌ای افتاد که شرایط خوبی داشت، بلافاصله به  بنگاهی که این آگهی را چاپ کرده بود رفتم و بعد از بازدید از خانه، از آنجا که شرایط آن بسیار مناسب بود تصمیم گرفتم آنجا را اجاره کنم.

بنابراین10 میلیون تومان وجه نقد به عنوان ودیعه پرداختم و قرار شد بقیه پول را که 16 میلیون تومان بود هنگام تنظیم اجاره نامه بپردازم، اما در روز قرار هر چه با تلفن همراه مالک بنگاه تماس گرفتم، گوشی وی خاموش بود و برای همین به طرف بنگاه به راه افتادم.

مرد شاکی گفت: وقتی به آنجا رسیدم چشمم به آگهی ترحیم و پارچه‌ سیاه بزرگی افتاد که بر سردر بنگاه نصب شده و در آن مرگ پدر مالک بنگاه به وی تسلیت گفته  شده بود. فکر کردم مالک بنگاه به خاطر سوگواری تلفنش را خاموش کرده و برای همین به خانه برگشتم اما پس از گذشت چند روز وقتی دیدم گوشی او همچنان خاموش است به ماجرا مظنون شده و بار دیگر به در مغازه رفتم.

آن روز زمانی که در تحقیق از مالک اصلی مغازه متوجه شدم فردی که خود را مالک بنگاه معرفی می‌کرد شبانه آنجا را تخلیه کرده و همراه دیگر همدستش پا به فرار گذاشته تازه فهمیدم که ماجرای آگهی ترحیم و پارچه سیاه شگردی برای کلاهبرداری بوده،  بنابراین تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

پس ا ز اظهارات این مرد به دستور بازپرس جراحی تیمی از کارآگاهان وارد عمل شدند و در تحقیقات اولیه دریافتند کلاهبرداران که خود را کامران  و سید امیر ارسلان معرفی می‌کردند، با اجاره مغازه‌ای اقدام به راه‌اندازی بنگاه قلابی کرده و پس از شناسایی کسانی که قصد فروش خانه‌اشان را داشتند با آنها وارد معامله می‌شدند.

سپس با استفاده از چک‌های جعلی که تاریخ وصول آن یک ماه بعد بود اقدام به خرید این خانه‌ها می‌کردند و در مدت این یک ماه به بهانه اجاره دادن خانه خریداری شده، کلید آن را از صاحبخانه گرفته و با چاپ آگهی در روزنامه شروع به اجاره دادن خانه می‌کردند.

به این ترتیب در حالی که هنوز موعد وصول چک فرا نرسیده بود و کسی از جعلی بودن آن خبر نداشت، متهمان خانه‌ها را به چند نفر اجاره داده و در فرصتی مناسب با تخلیه بنگاه پا به فرار می‌گذاشتند.

با ما تماس بگیرید

بازپرس جراحی با بیان این خبر گفت: هم اکنون پلیس توانسته است یکی از متهمان پرونده را دستگیر کند و این در حالی است که تحقیقات نشان می‌دهد متهم فراری پرونده پیش از این نیز به اتهام تاسیس بنگاه قلابی و کلاهبرداری از سوی دادسرای ناحیه 2 تهران تحت تعقیب بوده است.

بازپرس دادسرای ناحیه 5 با صدور دستور چاپ عکس کلاهبردار فراری از  کسانی که از مخفیگاه او خبر دارند خواست ماجرا را به شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 اطلاع دهند.

کد خبر 28362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز