چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

گروه حوادث: جوان کلاهبردار با معرفی خود به عنوان برادر زاده یکی از مقامات پلیس کشور، پس از گرفتن 15 میلیون تومان به خانواده یک محکوم به قصاص وعده داد

فرزندشان را از چوبه دار نجات دهد، اما وقتی که این مرد جوان به دار آ‌ویخته شد خانواده‌اش از جوان شیاد شکایت کردند.

زمستان پارسال، زمانی که یک متهم به قتل به نام محمد به روزهای اجرای حکم قصاص خود نزدیک می‌شد، خانواده‌اش ‌در جستجوی راهی برای نجات فرزندشان از مجازات دار به تقلا افتادند.
 آنها که تلاشهایشان برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول بی نتیجه مانده بود، در رفت و آمدهای خود با مردی جوان آشنا شدند که خود را برادر‌زاده یکی از مسئولان پلیس کشور معرفی کرده و ادعا می‌کرد با ارتباطاتی که با مقامات قضایی  دارد می‌تواند در قبال  گرفتن 25 میلیون تومان ترتیبی بدهد که حکم قصاص فرزندشان برای 3 ماه به تعویق بیافتد  و آنها فرصتی برای گرفتن رضایت از خانواده اولیای دم داشته باشند.
خانواده محمد، به خاطر تشابه نام خانوادگی این مرد جوان و یک مقام پلیس حرفهای او را باور کردند و در حالی که فرزندشان در یک قدمی مجازات قصاص قرار داشت 15 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت به وی دادند .
 روز 17 آبان ماه پارسال خانواده این محکوم در حالی که فکر می‌کردند مرد جوان توانسته است اجرای حکم را به تأخیر بیندازد به مقابل در زندان رفتند، هنوز آفتاب طلوع نکرده بود که پدر محمد با تلفن همراه مرد جوان تماس گرفت و او باز به وی اطمینان داد همین الان در کنار یکی از مسئولین قضایی است و تا چند لحظه دیگر دستور توقف 3 ماهه اجرای حکم به زندان می رسد.
در حالی که مرد جوان را به پای چوبه دار آورده بودند، خانواده‌اش با امیدی که به جوان کلاهبردار بسته بودند در گوشه‌ای ایستادند تا قاضی توقف 3 ماهه  اجرای حکم را اعلام کند، ولی ناباورانه شاهد آن بودند که فرزندشان به بالای چوبه دار رفت.
فرار بعد از چوبه دار
ساعاتی بعد از اجرای حکم وقتی پدر محمد با مرد شیاد تماس گرفت دریافت که حرفهای او دروغی بیش نبوده و مرد جوان یک کلاهبردار بوده است.
محمد حسین شاملو بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران روز گذشته با اعلام این خبر گفت: با شکایت خانواده محمد  از مرد شیاد، وی به دادسرای جنایی فرا خوانده شد ، اما  وی روز گذشته در جریان بازجویی ها مدعی شد  15 میلیون تومان را در قبال فروش یک فلزیاب قوی از خانواده محمد گرفته است وهیچ اطلاعی از ماجرای قصاص پسرشان ندارد .
 اما با بررسی  پرونده  روز گذشته متهم به اتهام جعل عنوان و کلاهبرداری بازداشت و روانه زندان شد.

کد خبر 25819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز