گروه حوادث: سرهنگ قلابی و جوان همدستش بعد از 150 فقره سرقت از خانواده‌هایی که فرزندانشان در خدمت سربازی بودند، در عملیات ویژه پلیسی بازداشت شدند.

این متهمان طعمه های خود را درپایتخت و شهرهای اطراف آنان شناسایی کرده و از آنها کلاهبرداری می کردند.

بهمن  ماه سال گذشته، مرد میانسالی به مقابل خانه جوان سربازی در شهرری رفت و در حالی‌که پسر جوانی با لباس سربازی پشت فرمان  پیکانی در انتظار او بود خود را به عنوان سرهنگ پلیس معرفی کردو  مدعی شد پسر آنها که از سربازان وی است به 75 هزار تومان پول احتیاج دارد، او  به مادر سرباز جوان گفت: پسرتان  از من خواست این پول را ازشما گرفته و برایش ببرم.

مرد میانسال با ارائه کارت شناسایی که هویت وی را یک سرهنگ پلیس نشان می‌داد اطمینان مادر  سرباز  جوان را جلب کرد و بعد از گرفتن مبلغی  سوار بر خودرو دور شد.

چند ساعت بعد وقتی مادر این سرباز پس از تماس با فرزندش متوجه شد فریب یک سارق
حرفه ای را خورده است ، به پایگاه 9 آگاهی رفت و از سرهنگ قلابی شکایت کرد.

با شکایت این زن و انجام چهره نگاری از سرهنگ قلابی و همدستش، تحقیقات پلیسی برای شناسایی آغاز شد و در جریان این بررسی‌ها بود که مشخص شد سارقان سوار بر خودرو پیکان به سراغ خانواده ده‌ها سرباز در کرج، قزوین، قرچک ورامین، شهرک اندیشه  شهرری و .... رفته‌اند و به کلاهبرداری های مشابهی دست زده‌اند.

با مشخص شدن محدوده فعالیت این متهمان کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی موفق شدند اواخر فروردین ماه مخفیگاه متهم جوان پرونده را که به عنوان راننده سرهنگ قلابی در سرقت‌ها او را همراهی می کرد بازداشت کنند.

وقتی در جریان بازجویی تخصصی از این جوان، وی نشانی  پاتوق‌های سرهنگ قلابی به نام نادر را در اختیار پلیس قرار داد، کارآگاهان پلیس در عملیات ضربتی  اواخر هفته گذشته نادر را که طراح اصلی سرقت‌هابود بازداشت کردند.

سرهنگ داود سلطانی معاون آگاهی تهران با تأیید خبر دستگیری این دو متهم در خصوص شیوه سرقت‌ها گفت: سارقان پس از شناسایی خانواده‌هایی که فرزندانشان در خدمت سربازی بودند، مشخصات آنها را پیدا کرده و با یک صحنه‌سازی حرفه‌ای به مقابل خانه آنها رفته و متهم اصلی با معرفی خود به عنوان سرهنگ پلیس به خانواده‌ها می‌گفتند که فرزندشان نیاز به پول دارد و با جلب اعتماد آنها دست به سرقت می‌زدند که تا کنون به 150 فقره سرقت به این روش اعتراف کرده‌اند.

کد خبر 25650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز