دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

گروه حوادث: 3 مرد که به بهانه تهیه ویزا اقدام به فریب و کلاهبرداری از مهاجران غیرقانونی اروپا می‌کردند دستگیر شدند.

متهمان با جعل احکام مختلف و حساب‌های بانکی معتبر طعمه‌های خود را به عنوان افراد سرشناس به سفارتخانه‌های اروپایی معرفی می‌کردند تا برایشان ویزا صادر شود.

مدتی پیش مردی به شعبه اول بازپرسی در دادسرای ناحیه 9 تهران رفت و از 3 مرد که به بهانه تهیه ویزای یکی از کشورهای اروپایی از او 5 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند، شکایت کرد.

این مرد به بازپرس مهاجری گفت: چند هفته پیش زمانی که برای تهیه ویزا به سفارتخانه یکی از کشورهای اروپایی در تهران رفته بودم، مسئولان سفارتخانه پس از بررسی مدارکم اعلام کردند که من یک فرد عادی هستم و شرایط دریافت ویزای این کشور را ندارم.

وی ادامه داد: آن روز در حالی که با ناراحتی از این سفارتخانه خارج می‌شدم مردی نزد من آمد و گفت که می‌تواند مشکلم را حل کند.

او به بهانه این‌که قادر است تمامی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را تهیه کند از من 5 میلیون تومان گرفت و مدتی بعد مدارکی را به من داد که نشان می‌داد من مدیرعامل یک شرکت بزرگ هستم و حساب بانکی معتبری دارم.

اما پس از این‌که این مدارک را به سفارتخانه مورد نظر بردم باز هم با صدور ویزا برای من مخالفت شد.

پس از اظهارات این مرد ، به دستور بازپرس مهاجری ، ماموران  متهم  را در شمالغرب تهران دستگیر کردند.

با کشف تعدادی شناسنامه سفید، مدارک بانکی جعلی، اساسنامه و احکام مدیرعاملی شرکت‌های واهی در خانه این مرد، وی به دادسرای ناحیه 9 انتقال یافت و در بازجویی‌ها گفت: من با همدستی 2 تن از دوستانم افرادی را که قادر به تهیه ویزای کشورهای اروپایی نبودند، شناسایی می‌کردیم و پس از دریافت مبالغ کلانی از آنان برایشان مدارک جعلی که نشان دهد شرایط دریافت ویزا را دارند تهیه می‌کردیم.

پس از اظهارات این مرد، جست‌وجو برای دستگیری دیگر همدستان وی آغاز شد و ماموران موفق شدند با شناسایی محل زندگی آنان هر دوی آنها را دستگیر کنند.

بازپرس مهاجری با بیان این خبر گفت: افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند باید اطمینان داشته باشند که اگر از طریق سفارتخانه‌ها و راه‌های قانونی موفق به دریافت ویزا نشدند، دیگر راهی برای دریافت ویزا وجود ندارد و افرادی که ادعا می‌کنند می‌توانند در ازای دریافت پول مشکل را حل کنند، قصدی به‌جز کلاهبرداری ندارند.

کد خبر 22604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز