یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

گروه حوادث: سارق نامرئی با فریب رانندگان جرثقیل دست به سرقت شبانه خودروها در تهران می‌زد.

از ابتدای  امسال کارآگاهان پایگاه هشتم آگاهی تهران در جریان  چندین سرقت قرار گرفتند که در جریان آن خودروهایی که سیستم ایمنی غیر قابل نفوذی داشتند به طرز عجیبی شبانه به سرقت رفته بودند.

با افزایش سرقتها، به دستور سرهنگ داود ابوالقاسمی، رییس پایگاه هشتم، رسیدگی به موضوع  آغاز شد.

مدتی بعد در حالی که هیچ سرنخی از سارق نامرئی در دست نبود، مالک یکی از خودروهای مسروقه به اداره پلیس رفت و مدعی شد خودرواش توسط یک جرثقیل به سرقت رفته است، اما یکی از همسایه ها شماره پلاک جرثقیل را یادداشت کرده است.

با دستگیری مالک جرثقیل، وی به ماموران گفت: مردی که خود را کریمی معرفی می‌کرد با کرایه جرثقیلم از من خواست تا خودروهای مورد نظرش را برای انتقال به شهرستان به یک باربری در غرب تهران ببرم و من هم وقتی مدارک خودروها را در دستش دیدم این کار را انجام دادم.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران با دریافت دستور قضایی وارد باربری شده و در بازرسی از این محل، 3 دستگاه از خودروهای مسروقه را کشف کردند.

مالک باربری پس از انتقال به پایگاه هشتم، در بازجویی‌ها گفت: مدتی پیش مردی که خود را کریمی معرفی می‌کرد به باربری آمد و مدعی شد که تعدادی خودرو خریداری کرده و می‌خواهد به یکی از شهرهای غربی کشور منتقل کند. من هم پس از دریافت کرایه، خودروها را سوار کامیون کرده و در شهرستان مورد نظر به وی تحویل می‌دادم.

پس از اظهارات این مرد ماموران با دادن آموزش های لازم به وی از او خواستند  با سارق نامرئی تماس گرفته و او را از ارسال یکی از خودروها به شهرستان باخبر کند.به این ترتیب ماموران، به جای خودروی مورد نظر در قسمت بار کامیون پنهان شدند.

ساعاتی بعد زمانی که کامیون وارد شهر مورد نظر شده و سارق نامرئی برای بردن خودرو به کامیون نزدیک شده بود ماموران از کامیون بیرون پریده و وی را که قصد فرار داشت، با شلیک چند تیر هوایی دستگیر کردند.

با انتقال متهم به تهران مشخص شد که وی پیش از این نیز 2 بار به اتهام جعل اسناد و سرقت خودرو دستگیر و روانه زندان شده بود اما فروردین  امسال، پس از آزادی از زندان فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته است.

متهم در جریان بازجویی‌ها با اعتراف به سرقت 12 خودرو از خیابان‌های جمال زاده، جامی، کارگر و نواب گفت که پس از شناسایی خودروهای مورد نظرش  با فریب برخی از راننده‌های جرثقیل از آنها می‌خواست این خودروها را شبانه به باربری انتقال دهند.

پس از آن نیز خودروها را به یکی از شهرهای غربی کشور منتقل می‌کرد و در آنجا با  اسناد جعلی به فروش می‌رساند.

کد خبر 26055

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز