شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

گروه حوادث: مجرم حرفه‌ای که به اتهام کلاهبرداری در زندان به سر می‌برد، در زندان نیز به کلاهبرداری از مردم می‌پرداخت.

مدتی قبل گزارشی در اختیار قاضی شهبازی، دادیار شعبه دوم دادسرای فرودگاه تهران قرار گرفت که نشان می‌داد فردی با چاپ آگهی استخدام در روزنامه‌ها دست به فریب جویندگان کار زده و از ده‌ها نفر کلاهبرداری کرده است.

با صدور دستور قضایی تحقیقات پلیس برای  شناسایی کلاهبردار حرفه‌ای آغاز شد و ماموران با ردیابی شماره تماسی که در آگهی استخدام درج شده بود موفق شدند زن جوانی  را که مالک این شماره تلفن بود شناسایی و دستگیر کنند.

این زن در بازجویی‌ها مدعی شد: مدتی قبل در حالی که به دنبال کار می‌گشتم از طریق آگهی استخدام مهماندار هواپیما با مردی آشنا شدم که مدعی بود مدیر عامل یک شرکت خدماتی است.

وی ادامه داد: این مرد که همیشه از کارت تلفن بین‌المللی برای تماس با من استفاده می‌کرد می‌گفت که در خارج از کشور به سر می‌برد و برای همین از من خواست به عنوان مسئول استخدام در شرکتش مشغول به کار شوم. برای همین با درج شماره تلفن من در آگهی‌های استخدام از من خواست  تا از کسانی که مایل به استخدام در شرکتش هستند مدارک لازم را گرفته و به آدرسی که خواسته بود بفرستم.

پس از اظهارات این زن ماموران در ادامه ردیابی‌های خود متوجه شدند تماس‌های مدیر عامل شرکت قلابی با زن جوان نه‌تنها از خارج از کشور صورت نمی‌گرفت بلکه مبدا تمامی این تماس‌ها زندان اوین است.

به این ترتیب در بررسی‌های تخصصی مشخص شد این مرد یک مجرم حرفه‌ای است که از 6 سال پیش به اتهام کلاهبرداری در زندان به سر می‌برد.

متهم پس از انتقال به دادسرای فرودگاه  به دادیار شهبازی گفت: من با سوءاستفاده از اسم برخی از شرکت‌های خدماتی و معرفی خودم به عنوان مدیر عامل این شرکت‌ها از طریق تماس تلفنی اقدام به چاپ آگهی استخدام در روزنامه‌ها می‌کردم و به این ترتیب دست به فریب جویندگان کار می‌زدم.

وی با اعتراف به فریب زن جوان و درج شماره تماس او در این  آگهی‌ها ادامه داد: پس از آنکه از جویندگان کار می‌خواستم یک کارت تلفن بین‌المللی را به همراه مدارک خود به آدرسی که متعلق به یکی  از دوستانم بود بفرستند، در زمان‌های ملاقات این کارت تلفن‌ها را از دوستم می‌گرفتم و آنها را با مبالغ هنگفت به دیگر زندانیان می‌فروختم.

با اعتراف مرد کلاهبردار به میلیون‌ها تومان کلاهبرداری با این روش، دادیار شهبازی برای وی قرار قانونی صادر کرد، رسیدگی به این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 29848

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز