دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث: جوان مغازه‌دار که با وسوسه دستمزد 2 هزار دلاری، تصمیم به قاچاق محموله تریاک به مالزی گرفته بود تصور نمی‌کرد قاچاقچیان او را هم گول زده و در زیر بسته‌های تریاک، هروئین جاسازی کرده‌اند.

اواخر هفته گذشته زمانی که مأموران پلیس فرودگاه مهرآباد در حال بازرسی لوازم مسافران پروازهای خارجی بودند، به جوانی که قصد داشت تعدادی صنایع دستی با خود به مالزی ببرد مظنون شدند

آنها وقتی متوجه اضطراب این جوان شدند به بازرسی وسایل همراهش پرداختند و با کشف مقداری تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در میان صنایع دستی جاسازی شده بود، او را به اداره پلیس انتقال دادند.

هنگامی که در بررسی دقیق‌تر صنایع دستی مشخص شد محموله 700 گرمی هروئین در زیر بسته‌های تریاک جاسازی شده است، مرد جوان به دادسرای فرودگاه انتقال یافت و به دستور قاضی صابری‌ذفرقندی رسیدگی به پرونده او در شعبه اول بازپرسی آغاز شد.

نقشه‌ای برای فرار

متهم وقتی مقابل بازپرس مهاجری قرار گرفت مدعی شد که مواد متعلق به یکی از دوستانش است که در فلکه دوم صادقیه زندگی می‌کند و به این ترتیب مأموران برای دستگیری متهم اصلی، همراه وی عازم غرب تهران شدند.

متهم

زمانی که کارآگاهان جوان متهم را از خودروی پلیس پیاده کرده بودند تا مخفیگاه همدستش را نشان دهد، ناگهان وی با سوء استفاده از فرصت به دست آمده پا به فرار گذاشت و مأموران پس از دقایقی تعقیب و گریز موفق شدند او را دستگیر کنند.

وقتی مشخص شد ادعاهای متهم دروغ بوده و او با کشاندن مأموران به غرب تهران تصمیم داشت تا فرصتی برای فرار پیدا کند، مأموران وی را به دادسرا انتقال دادند و جوان 23 ساله که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به بازپرس مهاجری گفت: من مالک یک بوتیک در شیراز هستم، از مدتی پیش با چند تن از مشتریانم که همیشه از مغازه من خرید می‌کردند آشنا شدم.

وی ادامه داد: یک روز آنها به مغازه من آمدند و وقتی متوجه شدند که اجناس مغازه‌ام از کشور مالزی وارد ایران می‌شود به من گفتند می‌توانند کاری کنند تا برای تفریح و خرید لباس‌های ارزان قیمت به مالزی بروم.

آنها با دادن پیشنهاد 2 هزار دلاری از من خواستند هنگام رفتن به مالزی یک محموله تریاک را برای یکی از دوستانشان ببرم و من که به شدت وسوسه شده بودم این پیشنهاد را قبول کردم.

چند روز بعد آنها تعداد صنایع دستی که در میان آن بسته‌های تریاک جاسازی شده بود به مغازه‌ام آوردند و من که از وجود بسته‌های هروئین در زیر تریاک بی‌خبر بودم این لوازم را گرفته و خودم را برای سفر به مالزی آماده کردم.

اما درست زمانی که قصد عبور از گیت بازرسی فرودگاه را داشتم و چند قدم بیشتر با هواپیما فاصله نداشتم مأموران متوجه مواد شدند و مرا دستگیر کردند. پس از اعترافات پسر جوان، وی با صدور قرار بازداشت برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس قرار گرفت.

کد خبر 23160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز