چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه حوادث: یک مسافر نیجریه‌ای به اتهام دست داشتن در قاچاق بین‌المللی هروئین در فرودگاه مهرآباد بازداشت شد.

این مرد وقتی مقابل متهم اصلی پرونده قرار گرفت ادعا کرد او را نمی‌شناسد و یک افسر پلیس است که برای تجارت به ایران سفر کرده است.

8 ماه پیش، زمانی که ماموران پلیس فرودگاه مهرآباد سرگرم کنترل پرواز‌های خارجی بودند به یک مسافر ایرانی پرواز تهران – پکن که بابک نام داشت مظنون شده و در بازرسی لوازم او یک کیلوگرم هروئین کشف کردند.

با انتقال بابک به بازداشتگاه پلیس، وی مدعی شد این محموله را از یک مرد سیاهپوست به نام پل دریافت کرده و قرار بود با ترانزیت مواد به ‌ چین دستمزد خود را از این سیاهپوست دریافت کند.

پس از اظهارات قاچاقچی ایرانی، ماموران با ردیابی شماره تلفنی که از مرد آفریقایی در دست داشت، وی را شناسایی کردند اما پیش از آنکه موفق به دستگیری او شوند، این مرد از ایران خارج شده به یکی از کشورهای آفریقایی رفته بود.

با به دست آمدن این اطلاعات پرونده بابک به اتهام خرید، حمل و نگهداری یک کیلوگرم هروئین به دادگاه انقلاب ارسال شد و به دستور قاضی صابری ذفرقندی، سرپرست دادسرای فرودگاه، تحقیقات قضایی برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای باند در شعبه دوم دادیاری ادامه یافت.

با گذشت 7 ماه از این ماجرا در حالی که دادگاه انقلاب قاچاقچی ایرانی را به اعدام با طناب دار محکوم کرده بود، ماموران پلیس فرودگاه به اطلاعاتی دست یافتند که از ورود یک مرد آفریقایی به نام پل به مشهد حکایت داشت.

از آنجا که پلیس احتمال می‌داد این مرد، همان متهم فراری پرونده است که پیش از دستگیری از ایران گریخته بود، به دستور دادیار شهبازی بررسی‌های تخصصی برای دستگیری وی آغاز شد و سرانجام ماموران موفق شدند او را هنگام ورود به تهران دستگیر کنند.

با انتقال مرد سیاهپوست به اداره پلیس، وی در بازجویی‌ها مدعی شد از 3 سال پیش برای تجارت به ایران سفر می‌کند و هیچ نقشی در قاچاق مواد مخدر ندارد. اما ماموران پلیس در بازرسی بدنی او با دفترچه تلفنی مواجه شدند که نام و شماره تماس بابک که در زندان به سر می‌برد در این دفترچه به چشم می‌خورد.

از سوی دیگر شماره تلفن همراهی که از مرد سیاهپوست کشف شده بود همان شماره تلفنی بود که مرد ایرانی هنگام دستگیری در اختیار پلیس قرار داده بود و به این ترتیب ماموران، بابک را برای مواجهه جضوری با مرد آفریقایی به اداره پلیس انتقال دادند.

من یک سیاه پوست دیگه هستم!

زمانی که مرد ایرانی مقابل مرد سیاهپوست قرار گرفت مدعی شد که وی همان مردی است که محموله هروئین را به او داده بود تا به چین ببرد.

با این اعتراف روز گذشته هر 2 متهم مقابل قاضی شهبازی، دادیار شعبه 2 دادسرای فرودگاه قرار گرفتند اما در این مرحله از تحقیقات هر دوی آنها مدعی شدند که یکدیگر را نمی‌شناسند.

مرد سیاهپوست در اظهارات خود به دادیار شهبازی گفت: من افسر پلیس جنایی نیجریه هستم و از 4 سال پیش برای تجارت به ایران می‌آییم اما تا کنون در قاچاق بین‌‌المللی مواد مخدر نقشی نداشته‌ام.

وی در پاسخ به این سئوال دادیار پرونده که چرا نام و آدرس متهم در دفترچه تلفن شما ثبت شده بود، پاسخ داد: من دوستی در نیجریه دارم که هنری نام دارد و او بود که این نام و آدرس را در دفترچه تلفن من نوشت. از طرفی سیم کارت و شماره تماسی که در اختیار من بود نیز متعلق به هنری است که پیش از ورود به ایران آن را از هنری خریدم و احتمال دارد مردی که با قاچاقچی ایرانی در ارتباط بوده است همان هنری باشد.

پس از اظهارات ضد و نقیض متهمان، دادیار شهبازی دستورات قضایی را صادر و هر 2 متهم راهی زندان شدند، در حال حاضر تحقیقات برای روشن شدن اینکه آیا مرد سیاهپوست افسر پلیس است یا ادعای دروغینی را مطرح کرده است نیز آغاز شده است.

کد خبر 24260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز