سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

گروه حوادث: مرد کنیایی با جاسازی 70 بسته هروئین در معده‌اش، قصد قاچاق این محموله مخدر به اتیوپی را داشت، اما وقتی در ترمینال غرب تهران دچار تهوع شد ، راز بسته‌های هروئین را فاش کرد.

بعد از ظهر 7 خرداد، یکی از مسافران اتوبوس شیراز- تهران زمانی که متوجه شد همسفر آفریقایی‌اش در اتوبوس دچار حالت تهوع شده است به وی مظنون شد و پس از توقف اتوبوس در ترمینال غرب تهران، ماجرا را به مأموران کلانتری 209 اطلاع داد.

پس از اظهارات این مرد، مأموران که احتمال می‌دادند مسافر سیه چرده یک قاچاقچی مواد مخدر است به سرعت خود را به اتوبوس مورد نظر رساندند و وی را که قصد داشت ترمینال را ترک کند دستگیر کردند.

از آنجا که حال مرد آفریقایی بسیار وخیم به نظر می‌رسید، ماجرا به قاضی سید سجاد منافی آذر، بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 5 گزارش شد و به دستور وی مرد سیه چرده به بیمارستان لقمان انتقال یافت.

پزشکان پس از معاینات اولیه متوجه بسته‌های مرموزی در معده مرد آفریقایی شدند و از آنجا که احتمال می‌رفت این بسته‌ها حاوی مواد مخدر باشند، مرد مسافر به اتاق عمل انتقال یافت.

با خارج شدن 70 بسته هروئین از معده این مرد، دستور بازداشت وی صادر شد و در حالی که شرایط جسمانی وی رو به بهبودی گذاشته بود، برای تحقیقات پلیسی به دادسرای ناحیه 5 منتقل شد.

این مرد در بازجویی‌ها گفت: مدتی پیش در پایتخت اتیوپی با فردی آشنا شدم که قاچاقچی مواد مخدر بود، او  از من خواست برای انتقال یک محموله هروئین از دبی به آدیس آبابا به کشور امارات سفر کنم.

وی ادامه داد: من که به خاطر وضع بد مالی به پول نیاز داشتم، با پیشنهاد 6500 دلاری این مرد موافقت کردم و با دریافت هزار دلار به عنوان پیش پرداخت، عازم امارات شدم. در آنجا طبق نقشه از پیش تعیین شده، به هتلی در دبی رفتم و پس از ملاقات با مردی در این هتل، با کمک او بسته‌های هروئین را در معده‌ام جاسازی کردم.

پس از آن به بندرعباس و سپس به شیراز رفتم تا خودم را به تهران برسانم، اما درست وقتی که اتوبوس وارد تهران شده بود و می‌خواستم برای برگشتن به آدیس‌آبابا به فرودگاه بروم، دچار حالت تهوع شدم و همین مساله باعث شد تا دستم رو شود.

پس از اظهارت مرد کنیایی، بازپرس منافی‌آذر برای وی قرار بازداشت صادر کرد و متهم در اختیار پلیس قرار گرفت.

کد خبر 23655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز