چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

گروه حوادث: مخارج سنگین مصرف کراک باعث شد 3 مرد جوان باند مخوف جیب بری تشکیل داده و با‌ دعواهای ساختگی دست به سرقت از رهگذران بزنند.

یکشنبه 27 خرداد  مردی وحشتزده به آگاهی فردیس رفت و از دو مرد موتورسوار که بعد از یک دعوای ساختگی وجوه نقد و گوشی موبایل او را به سرقت برده بودند شکایت کرد.

با طرح این شکایت با دستور سرگرد اسفندیاری- رئیس آگاهی فردیس- تیم ویژه‌‌ای از کارآگاهان ماموریت یافتند سارقان جوان را که با چاقو به طعمه خود حمله کرده بودند شناسایی و دستگیر کنند.

وقتی ماموران اقدام به چهره نگاری سارقان کردند، مشخص شد که یکی از آنان جوان 19ساله‌‌ای به نام اصغر معروف به اصغر کراک است که پیش از این نیز به خاطر سرقت و جیب بری راهی زندان شده است.

با این اطلاعات شامگاه 28 خرداد کارآگاهان پلیس در یک عملیات ضربتی جوان سارق را در سرآسیاب کرج به دام انداختند.

با دستگیری اصغر، وی در بازجویی ها با اعتراف به سرقت های متعدد گفت:  از یک سال قبل  به کراک معتاد شدم، بعد از مدتی چون توانایی تهیه هزینه‌های مصرف را نداشتم سرقت‌های خود را شروع کردم.

‌ پس از مدتی با عباس و پرویز آشنا شدم، چون آنها هم برای خرج اعتیادشان پول لازم داشتند سه نفری باندی تشکیل داده و دست به جیب بری زدیم، شگردمان هم این بود که بعد از  شناسایی سوژه‌های خود با موتورسیکلت جلوی او می‌پیچیدیم و بعد از ایجاد درگیری ساختگی  اقدام به جیب‌بری  کرده و از محل می‌گریختیم.


تصویر بدون پوشش چهره متهم به دستور بازپرس پرونده منتشر شده است

با اعترافات اصغر کراک،2 همدست او  نیز دستگیر شدند که آنها نیز در اعترافاتشان گفتند برای مخارج اعتیاد دست به سرقت زده‌اند.

سرهنگ اسماعیل هادئی- رئیس پلیس  آگاهی استان تهران- با اعلام خبر دستگیری سه سارق خشن گفت: با توجه به سرقت‌های مکرر با دستور قضایی شعبه 4 دادسرای امور جنایی کرج تصویر اصغر کراک برای شناسایی منتشر شد و شهروندانی که به این روش مورد سرقت قرار گرفته‌اند به اداره آگاهی فردیس مراجعه کنند.

کد خبر 24753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز