یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان که با ورود به شبکه بانکی 500 میلیون تومان از حساب‌ها سرقت کرده بود، پیش از برداشت پول‌های مسروقه از حسابش دستگیر شد.

مدتی پیش وقتی مدیر امور مالی یکی از شرکت‌های معتبر در شمال تهران متوجه ناپدید شدن 147 میلیون تومان از حساب شرکت شد، ماجرا را به رئیس بانک اطلاع داد.

برداشت نامرئی

به دستور رئیس بانک، جست‌وجو برای یافتن سرنوشت مبلغ ناپدید شده آغاز و پس از بررسی‌‌های تخصصی مشخص شد این مبلغ در بانکی در استان سمنان برداشت شده اما در ادامه تحقیقات مسئولان بانک سمنان پس از بررسی تمامی صورت‌حساب‌ها اعلام کردند هیچ صورتحساب 147 میلیون تومانی در این بانک وجود ندارد و این مبلغ از این بانک خارج نشده است.

به دست آمدن این اطلاعات نشان می‌داد پول‌هایی که از حساب شرکت معتبر به سرقت رفته است بدون آنکه از بانک خارج شود از حسابی به حساب دیگر منتقل شده و به همین خاطر ماموران احتمال دادند این اقدام از سوی یکی از کارمندان بانک صورت گرفته است.

حساب‌هایی جعلی برای سرقت

به این ترتیب جست‌وجو برای شناسایی فردی که مخفیانه وارد حساب‌ها شده و موجودی آنها را جابجا کرده بود ادامه یافت و ماموران با بررسی دقیق تمامی عملیات‌های بانکی متوجه شدند برداشت‌های غیرقانونی، صبح روز 20 تیرماه  و از  یک شرکت خصوصی رایانه‌ای  در استان سمنان صورت گرفته است.

بنابراین از آنجا که یکی از کارمندان جوان این شرکت تنها کسی بود که به سیستم‌ها دسترسی داشت، قاضی حسن جراحی، بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 تهران دستور بازداشت او را به عنوان نخستین مظنون صادر  کرد و ماموران با عزیمت به سمنان وی را دستگیر کردند.

جوان 24 ساله در بازجویی‌های اولیه  گفت: مدتی قبل در حالی که مسئولیت نصب دستگاه‌های خودپرداز را برعهده داشتم به خاطر رفت‌وآمد به بانک با یکی از کارمندان که مثل من علاقه‌ زیادی به هک کردن شبکه بانکی داشت آشنا شدم.

ما مدت‌ها درباره نحوه ورود مخفیانه به سیستم بانک و هک کردن آن با هم حرف می‌زدیم و به این ترتیب قرار گذاشتیم که با کمک هم این کار را  انجام دهیم. چند روز بعد وظیفه اتصال یکی از بانک‌های  استان سمنان به شبکه سراسری به من واگذار شد و من که  فرصت را مناسب می‌دیدم پس از کمی کار کردن با سیستم‌های این بانک ناگهان وارد شبکه اصلی بانک و بخش حساب‌ها شدم.

وی ادامه داد: در حالی که باورم نمی‌شد به همین  راحتی وارد سیستم شوم با کارمند بانک تماس گرفتم و ساعتی بعد او به محل کار من آمد. وی وقتی متوجه شد من شبکه بانکی را هک کرده‌ام، با استفاده از مشخصات دروغین شروع به افتتاح 3 حساب صوری در سیستم بانکی کرد و به این ترتیب توانستیم 507 میلیون تومان از حساب‌های مختلف برداشت کرده و به حساب‌های صوری واریز کنیم. اما در حالی که قرار بود با  استفاده از چک‌های بین بانکی مبالغ موجود در حساب‌های صوری را  از بانک خارج کنیم، من ردیابی و دستگیر شدم.

پس از اظهارات هکر جوان تمامی حساب‌های صوری مسدود شده و همدست وی نیز از سوی ماموران بازداشت شد.

به این ترتیب متهمان به شعبه 15 بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران انتقال یافتند و از سوی بازپرس جراحی با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

کد خبر 28278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز