شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

3 سارق سابقه‌دار که با شگردی عجیب به 30 طلافروشی در تهران دستبرد زده بودند به دام افتادند.

متهمان پس از شناسایی طلافروشی موردنظر خود، خانه‌ مجاور این مغازه را اجاره می‌کردند و در فرصتی مناسب نقشه خود را به اجرا در می‌آوردند.

به گزارش همشهری اواسط شهریورماه، مأموران گشت کلانتری مهرآباد جنوبی در خیابان   به 3 سرنشین یک خودروی سواری مظنون شده و به راننده دستور ایست دادند.

پس از توقف خودرو، زمانی که مأموران سرگرم بررسی مدارک راننده جوان بودند متوجه شدند این مدارک به طرز ماهرانه‌ای جعل شده‌اند و به همین دلیل تمامی سرنشینان خودرو را بازداشت کردند.

با انتقال این 3 جوان به کلانتری، از آنجا که احتمال می‌رفت آنها از مجرمان سابقه‌دار باشند، مأموران به انگشت نگاری از آنان پرداخته و در این میان متوجه شدند این 3 جوان از مدت‌ها پیش به اتهام سرقت از خانه‌ها تحت تعقیب پلیس قرار دارند.

قاضی رضوانفر دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی تهران با بیان این خبر گفت: با به دست آمدن این اطلاعات تحقیق از متهمان وارد مرحله‌ای تازه شد و آنها در بازجویی‌ها به سرقت از 30 طلافروشی در جنوب غرب تهران، شهریار و دیگر شهرهای اطراف پایتخت اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان پس از سال‌ها سابقه در سرقت از خانه‌ها این‌بار به جای سرقت از خانه‌ها به سرقت از طلافروشی‌ها روی آوردند ادامه داد: سارقان پس از شناسایی طلافروشی‌هایی که قصد سرقت از آنها را داشتند، سعی می‌کردند خانه‌ای در مجاورت این مغازها اجاره کنند و به این ترتیب تمامی رفت و آمدهای مالک طلافروشی‌ها را زیر نظر می‌گرفتند.

سپس شبانه با شکستن قفل در مغازه، وارد طلافروشی می‌شدند و پیش از آنکه پلیس با شنیدن صدای آژیر خود را به محل برساند مقداری طلا به سرقت برده و پا به فرار می‌‌گذاشتند.

دادیار دادسرای جنایی افزود: سارقان در 30 سرقت  بیش از 150 میلیون تومان طلا و جواهر از طلافروشی‌های موردنظرشان سرقت کردند و تاکنون هر30 شاکی پرونده شناسایی شده‌اند.

این درحالی‌است که در یکی از سرقت‌ها صاحب طلافروشی که در نزدیکی مغازه‌اش  زندگی می‌کرد هنگام وقوع سرقت شاهد فرار سارقان بود که با مواجهه حضوری با متهمان هر سه نفر آنها را شناسایی کرد.

کد خبر 32131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز