جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

گروه حوادث: زن جوان زمانی که برای شانزدهمین بار قصد سرقت از یک طلافروشی را داشت تصور نمی‌کرد در دام پلیس قرار گرفته است.

این زن که به بهانه خرید سکه پا به طلافروشی‌ها می‌گذاشت، با عوض کردن سکه‌های طلا با سکه‌های تقلبی نقشه سرقت خود را عملی می‌کرد.

مدتی قبل با گزارش سرقت‌های متعدد از طلافروشی‌های تهران که در تمامی آنها سارقان با عوض کردن سکه‌های طلا با سکه‌های تقلبی نقشه خود را عملی می‌کردند، تیمی از کارآگاهان آگاهی تهران وارد عمل شده و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی سارقان طلافروشی‌ها آغاز شد.

ماموران در تحقیق از شاکیان پرونده متوجه شدند که بیشتر سرقت‌ها زمانی رخ داده است که یک زن شیک‌پوش به بهانه خرید سکه طلا وارد طلافروشی‌ها شده و پس از مشاهده و بررسی تعدادی سکه با بیان اینکه بعدا برای خرید آنها به مغازه مراجعه خواهد کرد، طلافروشی را ترک کرده و ناپدید شده است.

با به دست آمدن این اطلاعات، از آنجا که احتمال می‌رفت این زن، هنگام مشاهده سکه‌های طلا، آنها را با سکه‌های تقلبی عوض می‌کند، جست‌وجو برای شناسایی او  در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران با زیر نظر گرفتن چند طلافروشی که احتمال مراجعه سارق سکه‌ها به آنها بیشتر بود به کمین وی نشستند.

چند روز بعد، مالک یکی از طلافروشی‌ها که سرگرم کار روزانه خود بود با مشاهده زن جوانی که مشخصات او با مشخصات سارق طلافروشی‌ها یکی بوده و برای خرید سکه وارد مغازه شده بود ماجرا را مخفیانه به پلیس اطلاع داد و به این ترتیب تیمی از ماموران عازم طلافروشی مورد نظر شدند.

در همین حال زن جوان که تصور نمی‌کرد دوربین مداربسته طلافروشی به گونه‌ای تنظیم شده که تمامی حرکات او را ضبط می‌کند، مثل همیشه شروع به بررسی سکه‌های طلا کرد اما زمانی که می‌خواست به بهانه‌ای از مغازه خارج شود، خود را در محاصره پلیس دید.

ماموران با دستگیری این زن در بازرسی کیف‌دستی او مقداری سکه‌های تقلبی کشف کردند اما این در حالی بود که زن جوان ادعا می‌کرد بی‌گناه است و پلیس وی را اشتباهی گرفته است.

بنابراین کارآگاهان وی را دربرابر فیلمی که دوربین مداربسته طلافروشی ضبط کرده بود قرار دادند و این زن وقتی دید تمامی حرکات او در هنگام سرقت ضبط شده است لب به اعتراف گشود و به سرقت سکه‌های طلا اعتراف کرد.

این زن درباره نحوه سرقت‌هایش گفت: پس از آنکه با ظاهری آراسته وارد طلافروشی می شدم و درخواست سکه تمام بهار آزادی می کردم، فروشنده، سکه‌ها را در اختیارم قرار می‌داد و من  با پرت کردن حواس وی به سرعت سکه اصلی را با سکه قلابی که شباهت زیادی به سکه اصل داشت عوض می‌کردم. پس از آن هم با بهانه‌ای از خرید انصراف داده و مغازه را ترک می کردم.

این گزارش حاکی است، با اعتراف زن 27 ساله به سرقت از بیش از 15 طلافروشی با روش عوض کردن سکه‌ها، وی به دستور بازپرس شعبه 9 دادسرای ناحیه 10، در آگاهی تهران تحت بازجویی قراردارد تا مشخص شود چگونه اقدام به ضرب سکه‌های تقلبی می‌کرده است.

کد خبر 30830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز