گروه حوادث: تنها 40 ثانیه فرصت کافی بود تا سارق جوان ضبط صوت و پنل‌ خودروهای پایتخت، سرقت خود را انجام دهد، این مرد جوان اعتراف کرده در مدت 5 ماه 200 بار سرقت کرده‌است.

31 اردیبهشت ماه گذشته، یکی از مغازه داران منطقه ونک در تماسی با پلیس گفت: لحظاتی قبل جوان موتورسواری را دیده که ظرف تنها چند ثانیه ضبط صوت خودروی پژو 405 را باز کرده و با ربودن آن با موتور گریخته است.

با حضور پلیس عملیات شناسایی موتور سوار آغاز شد و در نخستین مرحله کارآگاهان به چهره‌نگاری از مرد جوان دست زدند.

وقتی کارآگاهان دریافتند مرد جوان سارقی سابقه‌دار است که کمتر از 5 ماه قبل از زندان آزاد شده، تمامی پاتوق‌های وی تحت کنترل درآمد و  جوان 24 ساله، سوار بر خودرو «بی‌ام و» خود در میدان راه آهن  دستگیر شد.

با دستگیری مرد جوان وی اگر چه در ابتدا مدعی بود که دیگر سرقت را کنار گذاشته و سربه راه شده، اما هنگامی که در برابر شواهد قضائی و پلیسی قرار گرفت لب به اعتراف گشود و گفت که در این مدت کوتاه ضبط صوت و پنل بیش از 200 خودرو را در شمال و مرکز پایتخت به سرقت برده است.

مرد جوان در ادامه گفت که هر یک از وسایل سرقتی را به قیمت کمتر از 50 هزار تومان به مالخری در میدان گمرک می‌فروخته که این مالخر هم دستگیر شد.

سارق 40 ثانیه‌ای در بازجویی‌های پلیسی درباره نحوه سرقت‌هایش گفت:« بعد از شناسایی خودروهایی که قصد سرقت از آنها را داشتم، زمانی که متوجه می‌شدم کسی در آن اطراف نیست به سرعت شیشه خودرو را شکسته و در کمتر از 40 ثانیه ضبط صوتش را به سرقت می‌بردم».

بنابر این گزارش، در حالی که تا کنون 50 دستگاه از ضبط صوت و پنل‌های مسروقه کشف شده  پلیس از کسانی که خودروشان در مرکز و شمال پایتخت به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته درخواست کرد برای شناسایی اموال مسروقه به پایگاه سوم آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 34369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز