مهدیه مصطفایی: سارق سابقه دار در حالی که می‌دانست پلیس در تعقیب اوست به کرج فرار کرد، اما درمدت فرار هم دست از سرقت برنداشت و سرقت‌های زنجیره‌ای را رقم زد.

این مرد که در میان طایفه خود به درجه استادی در سرقت رسیده است، در عملیات مشترک پلیس آگاهی اردبیل و استان تهران دستگیر شد.

تحقیقات پلیس برای دستگیری این مرد هنگامی آغاز شد که صبح 30 خرداد گذشته، مردی به اداره پلیس آگاهی اردبیل رفت و مدعی شد پس از آنکه با گرفتن 20 میلیون تومان چک مسافرتی از بانک‌ خارج شده، 3 سرنشین یک خودروی ماکسیمای مشکی رنگ، با معرفی خود به‌عنوان مأمور مبارزه با مواد‌مخدر، اقدام به بازرسی بدنی‌اش کرده‌اند، اما بعد از رفتن آنها متوجه سرقت تمام چک هایش شده است.

با گزارش شکایت‌های مشابه، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی برای یافتن سارقان مأمورنما متمرکز شد و وقتی جمع‌بندی اطلاعات نشان داد آنها سوار بر خودروهای ماکسیمای مشکی، زانتیای نقره‌ای، پژو 206 نقره‌ای و GLX عنابی‌رنگ در اولین ساعات صبح، با کمین مقابل بانک‌ها و شناسایی مشتریان ثروتمند، اقدام به سرقت از آنها می‌کنند، تحقیقات پلیسی وارد مرحله جدیدی شد.

در حالی که گروه ویژه‌ای از کارآگاهان مسئول شناسایی سارقان شده بودند، تیم تحقیق در جریان بررسی‌های اطلاعاتی خود دریافت، تصاویرچهره‌نگاری شده یکی از متهمان، شباهت زیادی با یک سارق سابقه دار به نام محسن دارد، به این ترتیب جست وجوی پلیسی برای به دام‌انداختن وی آغاز شد.

وقتی کارآگاهان در تحقیقات خود دریافتند این مرد به تازگی از زندان آزاد شده، با دستور بازپرس شعبه 6 دادسرای عمومی اردبیل دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

 در جریان تحقیقات، کارآگاهان پلیس آگاهی به شماره پلاک یکی از خودروها که اعضای این باند در سرقت‌ها از آن استفاده می‌کردند، دست یافتند و توانستند 2 نفر از اعضای این باند را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

در بازجویی از این 2 عضو باند، آنها با اعتراف به سرقت تحت عنوان مأمور مدعی شدند، سردسته باند سارق سابقه دار به نام محسن است که افراد طایفه‌اش به وی لقب استاد سرقت داده‌اند.

هنگامی که مأموران به سراغ  این مرد  رفتند، متوجه شدند وی بعد از اطلاع از دستگیری اعضای باندش متواری شده است، اما چند روز بعد با ردزنی این سارق در کرج، تحقیقات پلیسی با گرفتن نیابت قضائی در کرج ادامه یافت، اما نکته جالب این بود که سردسته سارقان، حتی بعد از فرار به کرج هم به جای آنکه مخفی شود و سرقت را برای مدتی کنار بگذارد، در ا ین شهر هم به سرقت‌های خود ادامه می‌داد.

بنابراین با دستور بازپرس حسینی رازلیقی- رئیس شعبه اول دادسرای جنایی کرج- 2 تیم عملیاتی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت شهرستان اردبیل و کرج، ردیابی‌های ویژه خود را برای دستگیری متهم  آغاز کردند و مخفیگاه وی را در کرج شناسایی کرده و سه‌شنبه گذشته  او  را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

با انتقال سارق سابقه دار به آگاهی کرج، وی در بازجویی‌ها به سرقت تحت عنوان مأمور در اردبیل و کرج اعتراف کرد.

وی در جریان بازجویی‌ها به بازپرس پرونده گفت: بیش از 30 سال است که در زمینه سرقت فعالیت می‌کنم! و در این مدت شگردهای مختلفی را برای سرقت کردن امتحان کرده‌ام، طی این مدت به درجه‌ای از  مهارت  در سرقت رسیده بودم که اعضای طایفه‌‌‌ام، برای من لقبی انتخاب کرده بودند که معنی آن «استاد سرقت» می‌شد.

بازپرس حسینی رازلیقی، صبح دیروز با اعلام خبر دستگیری سرکرده این باند گفت: در حالی که متهم به سرقت ده‌ها میلیون تومانی در استان اردبیل ا عتراف کرده، در مدت کوتاهی بعد از دستگیری‌ وی در کرج، تا کنون5 شاکی وی را شناسایی کرده‌اند که متهم برای رسیدگی، با قرار قانونی به اردبیل  انتقال یافته است.

کد خبر 38438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز