سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

اعضای 2 باند فامیلی از سارقان فیوج که برای سرقت راهی چین شده بودند هنگام ورود به این کشور به اتهام داشتن ویزای جعلی دستگیر و تحویل پلیس ایران شدند.

اعضای نخستین باند که شامل پدر، مادر و پسر یک خانواده هستند مدتی قبل در حالی که تصمیم گرفته بودند سرقت‌های زنجیره‌ای خود را در کشور پر جمعیت چین ادامه دهند عازم ترکیه شدند تا از آنجا به چین سفر کنند. آنها پس از ورود ترکیه، اقدام به تهیه گذرنامه و ویزای جعلی کردند و پس از خرید بلیت راهی چین شدند.

ساعاتی بعد در حالی که هواپیمای حامل خانواده سارق در یکی از فرودگاه‌های این کشور به زمین نشسته بود، اعضای این باند خانوادگی، همراه دیگر مسافران از هواپیما پیاده شدند اما قبل از ترک فرودگاه، مأموران پلیس متوجه جعلی بودن مدارک آنها شده و این خانواده را از چین اخراج کردند.

با اخراج متهمان، آنها به ترکیه و از آنجا به ایران منتقل شدند و شنبه گذشته مقابل قاضی رودگر- بازپرس شعبه دوم دادسرای فرودگاه- قرار گرفتند.

در حالی که بررسی‌های نشان می‌داد اعضای این باند پیش از این نیز به اتهام کف‌زنی و جیب‌بری در ایران، از سوی پلیس دستگیر شده بودند، بازپرس پرونده پس از شنیدن اظهارات سارقان، برای آنها قرار قانونی صادر کرد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه عمومی ارسال شد.

اعضای دومین باند که شامل پدر، دختر و داماد یک خانواده هستند در حالی که قصد داشتند برای ادامه سرقت‌های خود به چین سفر کنند، راه افغانستان را پیش گرفتند تا با عبور از این کشور، خود را به چین برسانند.

آنها سپس با تهیه گذرنامه و ویزای جعلی در افغانستان، خود را به مرزهای چین رساندند اما هنگام ورود به این کشور مأموران پلیس متوجه جعلی بودن مدارک آنها شده و این خانواده را نیز از چین اخراج کردند.

متهمان پس از آنکه در اختیار پلیس ایران قرار گرفتند به شعبه دوم بازپرسی در دادسرای فرودگاه منتقل شده و پس از صدور قرار قانونی، پرونده آنها برای محاکمه به دادگاه عمومی ارسال شد.

کد خبر 42990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز