حامد فرح‌بخش: در تاریکی اتاق نشسته بود؛ کنار پنجره و زل زده بود به حیاط قدیمی خانه.

در دومین ماه خزان، زندگی چهره خزانی‌اش را به او نشان داده بود، تصاویرماجرایی که چند ساعت قبل به سرش آوار شده بود، مثل یک کابوس وحشتناک برای یک لحظه از جلوی چشمانش محو نمی‌شد...

خودروی مسافرکش هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که راننده با یک حرکت سریع پیچید در یک کوچه خلوت و آن‌وقت جوان کناری‌اش با تهدید چاقو سرش را به زیر صندلی برد و  بی‌نتیجه التماس کرد تا رهایش کنند.

از حرف‌های راننده و 2 جوان همدستش فهمید که  دارند به سمت حاشیه شهرمی روند و لحظاتی بعد وحشتناک‌ترین حادثه زندگی‌اش‌‌ اتفاق افتاد؛ 3مرد جوان بی‌توجه به التماس‌ها و ضجه‌هایش او را آزار و اذیت کرده و سپس با ربودن طلا و زیور آلاتش او را در بیابان رها کردند.

با هر بدبختی‌ای بود خودش را رساند به خانه و از همان زمان آمد  و  نشست کنار پنجره و زل زد به حیاط که مثل زندگی او تاریک و سیاه بود؛ اشک امانش نمی‌داد...

می‌ترسید ماجرا را به خانواده‌اش بگوید  اما نمی‌خواست تنها یک قربانی قابل ترحم باشد؛ می‌خواست از آنها که زندگی‌اش را به اینجا رسانده بودند انتقام بگیرد؛ می‌خواست کاری کند که دیگر دختر بیگناهی مثل او قربانی نشود.

نمی خواهم قربانی باشم

صبح آخرین روزهای آبان ماه، وقتی دختر جوان روبه‌روی افسر زن پلیس آگاهی بوشهر نشست تا ماجرای وحشتناک ربودن و آزار و اذیتش را تعریف کند، هرگز تصور نمی‌کرد شجاعت او برای شکایت بتواند راز یکی از مخوف‌ترین باندهای آدم ربایی را بگشاید.

ساعاتی بعد از اظهارات دختر جوان، در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد شکایت مشابه دیگری نیز در تیرماه گذشته به پلیس گزارش شده بود، با دستور سرهنگ هوشمند شریفی – رئیس پلیس آگاهی بوشهر-کارآگاهان پلیس جنایی مأموریت یافتند با شناسایی آدم ربایان، آنها را به دام بیندازند.

بررسی‌های اولیه نشان از آن داشت که هر دو  آدم‌ربایی از سوی یک باند صورت گرفته که اعضای آن چند جوان 19 تا 22 ساله‌ هستند.

 آدم ربایان بعد از شناسایی زنان جوان و دخترانی که طلاهای زیادی به همراه داشتند، آنها را از خیابان‌های بهمنی و میدان امام سوار می‌کردند و  طی مسیر با تهدید چاقو به نقاط حاشیه‌ای شهر کشانده و پس از آزار و اذیت و ربودن طلاهایشان، آنها را در بیابان‌ها و حاشیه شهر رها می‌‌کردند. با این اطلاعات، اکیپ‌های تحقیق در نخستین مرحله به صورت نامحسوس تمام مناطق شهر و خصوصا مناطق شرقی بوشهر را که اعضای باند در آنجا به شکار طعمه‌های خود نشسته بودند  تحت کنترل نامحسوس قرار دادند.

در این عملیات مخفیانه پلیسی، مأموران ‌ده‌ها راننده خودروهای مسافرکش را تحت نظر قرار دادند و این در حالی بود که همزمان اطلاع رسانی گسترده‌ای نیز درباره خطرات سوار شدن به مسافرکش‌های بدون مجوز از طریق جراید محلی صورت گرفت.

در جست‌وجوی یک راز

در نخستین روز آذرماه، در حالی که تنها چند روز از دومین شکایت می‌گذشت، کارآگاهان پلیس از طریق منابع خبری دریافتند سرنشینان یک پیکان سفیدرنگ احتمالا در ماجرای آدم ربایی‌ها دخالت دارند.

با این گزارش، مأموران کلانتری 13 بوشهراین خودرو را در خیابان ساحل بوشهر به محاصره درآورده و راننده آن به نام علی – ب را دستگیر کردند.

 «از مدت‌ها قبل با خودروی‌ پیکانم مسافرکشی می‌کردم، یک شب وقتی به همراه یونس – م و مصطفی که از دوستانم بودند، در حال عبور ازمیدان امام بودیم، دختر جوانی را به‌عنوان مسافر سوار کردیم که می‌خواست به میدان بهمنی برود.

در مسیر حرکتمان وقتی وارد منطقه خلوتی شدیم، ناگهان یونس با تهدید چاقو سر دختر جوان را به زیر صندلی برد و نقشه سیاهمان را به اجرا گذاشتیم و از آن به بعد آدم ربایی‌های زنجیره‌ای آغاز شد».

با اعتراف مرد جوان به ربودن دختران، کارآگاهان جنایی پلیس، مخفیگاه 5 عضو دیگر باند را به محاصره درآورده و آن‌ها را نیز در عملیات‌های غافلگیرانه دستگیر کردند.

سارق مسلحی که آزاد شده بود

در حالی که اعضای باند به 9 فقره ربودن زنان ودختران جوان اعتراف کردند، مشخص شد سردسته باند به نام یونس – م که تعدادی از اعضای باند در آژانسی که مدیریت آن را برعهده داشت کار می‌کردند، یک متهم سابقه دار است که در سال 82 در بوشهر اقدام به سرقت مسلحانه کرده بود.این جوان شرور در آن پرونده تنها به یک سال حبس محکوم شده و چند سال بعد از آزادی از زندان، نقشه آدم ربایی‌های مخوف بوشهر را طراحی و با همدستانش اجرا کرده بود.

این بررسی‌ها همچنین نشان می‌داد 2 متهم دیگر پرونده به نام‌های عباس و سجاد نیز چهاردهم بهمن ماه 84 از سوی پلیس امنیت اخلاقی بوشهر به اتهام ربودن و آزار و اذیت دختر جوانی دستگیر شده بودند، اما بعد ازمدتی با پرداخت جریمه آزاد شده و این‌بار با عضویت در این باند، آدم‌ ربایی‌های مخوف خود را رقم زده بودند.درحالی که تحقیقات بعدی نشان می‌داد طلاهای ربوده شده از طریق یکی از اعضای باند به نام حمید رضا و با همدستی زنی به نام حمیرا به 2 طلافروش بوشهری فروخته شده‌‌اند، خریداران طلاهای مسروقه نیز در عملیات‌های برق آسای پلیسی دستگیر شدند.

شاکیان بیایند

سرهنگ هوشمند شریفی- رئیس پلیس آگاهی بوشهر - با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی بوشهر در یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های پلیسی توانستند در فاصله کوتاهی از دومین شکایت، متهمان را به دام بیندازند گفت: اعضای این باند بعد از هر بار آدم ربایی برای آنکه شناسایی نشوند، روکش‌های صندلی، پرده‌ها و حتی لاستیک‌های خودرو را تغییر می‌دادند.

وی افزود: با دستگیری سرکرده باند، آژانس وی پلمپ شد و تا کنون 6 نفر از قربانیان برای شکایت مراجعه کرده‌اند و ازدیگر شاکیان درخواست می‌شود برای اعلام شکایت مراجعه کنند و مطمئن باشند نام و مشخصات آنها محرمانه تلقی خواهد شد.

کد خبر 37959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز