مشهد- خبرنگار همشهری: مدتی قبل زن خیاطی وحشتزده و هراسان به پلیس مشهد رفت و آن‌ها را در جریان سرقت عجیبی قرار داد.

این زن به مأموران گفت: ساعتی قبل 2 زن به خیاطی‌ام آمدند و در حالی‌ که پارچه‌ای در دست داشتند از من خواستند با این پارچه برایشان لباسی بدوزم.

من که تصور می‌کردم این 2 زن مشتری هستند، آن‌ها را به داخل  دعوت کرده و شروع به اندازه‌گیری برای دوختن لباس کردم، اما وقتی سرگرم اندازه گیری بودم، ناگهان زنان ناشناس به من حمله ور شده و بعد از بستن دست و پایم، با تهدید به مرگ وجوه نقدی را که در خیاطی بود به همراه طلاجات و لوازم قیمتی‌ دیگر به سرقت بردند.

آن‌ها بعد از این سرقت، به سرعت خارج شده و سوار خودرویی شدند که کمی جلوتر در انتظار آن‌ها بود، اما قبل از آنکه بتوانند دور شوند، من هر طوری که بود خودم را به جلوی در کشاندم و چند شماره از پلاک خودرویی که با آن در حال فرار بودند را یادداشت کردم.

با اعلام این شکایت، با دستور ویژه سرهنگ ماشاء‌الله صادقی، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی، گروه ویژه‌ای از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت به عنف، مأموریت یافتند به ردگیری خودروی سارقان پرداخته و آن‌ها را شناسایی کنند.

درحالی که زن شاکی تنها چند عدد از پلاک را در اختیار پلیس قرار داده بود، کارآگاهان پلیس به بررسی مشخصات ده‌ها خودرویی که در شماره پلاک ‌آن‌ها این اعداد وجود داشت پرداختند و سرانجام موفق شدند خودروی سارقان را شناسایی کنند.

با شناسایی خودرو، کارآگاهان در یک عملیات ضربتی، راننده خودرو و 2 زن همدستش را دستگیر کردند و متهمان در جریان بازجویی‌ها به سرقت از خیاطی‌ زنانه در مشهد اعتراف کردند.

طیبه، متهم ردیف اول این پرونده در بازجویی‌ها به کارآگاهان پلیس گفت‌: مدتی قبل نقشه سرقت از خیاطی‌های زنانه‌ به ذهنم رسید و وقتی نقشه‌ام را با زن همسایه به نام زینب و محمد که مغازه صافکاری داشت در میان گذاشتم آن‌ها هم قبول کردند در جریان سرقت‌ها با من همدست باشند.

نقشه‌ سرقتمان هم به این ترتیب بود که من و زن همسایه بعد از شناسایی خیاطی‌های زنانه، در حالی که پارچه‌ای به همراه داشتیم به جلوی  این خیاطی  که بیشتر در منازل بود، می‌رفتیم و وقتی مطمئن می شدیم جز زن خیاط کسی در آنجا نیست نقشه خود را عملی می کردیم.

سپس خانه را ترک کرده و به همراه محمد که سوار ماشینش در نزدیکی محل سرقت منتظر ما می‌ماند پا به فرار می‌گذاشتیم.

ولی اگر متوجه حضور شخص دیگری در خیاطی می شدیم، به بهانه اینکه پارچه را اشتباه آورده ایم یا اینکه مشکلی برایمان پیش آمده سریعا از آنجا خارج می شدیم.

سرهنگ عبدالله قاسمی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور با اشاره به اینکه اعضای این باند زنانی را هدف سرقت قرار می‌دادند که در خانه‌های خود اقدام به خیاطی می‌کردند از زنانی که در منازل خود کار می‌کنند خواست به دقت مراقب افراد ناشناس باشند و از قرار دادن اموال با ارزش و پول‌های خود در معرض دید مشتریانشان خودداری کنند.

کد خبر 36357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز