جواد عزیزی: سارقان گاوصندوق مغازه ها و پاساژها در اهواز که به اتهام قتل و آدم‌ربایی تحت تعقیب پلیس بودند به چندین سرقت مسلحانه و دستبرد به 11 مغازه اعتراف کردند.

4 ماه قبل زمانی که ماجرای سرقت شبانه گاوصندوق از یکی از مغازه‌های اهواز به پلیس آگاهی این شهر گزارش شد، به دستور سرهنگ مختاری‌فر رئیس پلیس آگاهی خوزستان، گروهی از کارآگاهان پلیس مأموریت یافتند  راز این سرقت را فاش کنند.

شاهدی برای سرقت

هنوز مدتی از این ماجرا نگذشته بود که مأموران در برابر سرقت‌های دیگری قرار گرفتند که در همگی آنها فقط گاوصندوق مغازه‌ها به سرقت رفته بود.در بازجویی از تنها شاهد این سرقت‌ها کارآگاهان پلیس دریافتند  با یک گروه از سارقان مسلح روبه‌رو هستند و  با این احتمال که اعضای این باند از سارقان و اشرار سابقه‌دار اهواز باشند، تمامی مجرمان سابقه‌دار را که احتمال می‌رفت در این سرقت‌ها دست داشته باشند  زیر نظر گرفتند.

در جریان این تحقیقات شبانه‌روزی بود که کارآگاهان به سرنخ‌هایی از حضور یکی از سارقان‌ حرفه‌ای در ماجرای سرقت گاوصندوق‌ها دست یافتند.

با شناسایی مخفیگاه این مرد، گروه‌های عملیاتی پلیس آگاهی خوزستان آنجا را به محاصره در آورده و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

در بازجویی از متهم مشخص شد که او یکی از اعضای باند سارقان گاوصندوق‌هاست و دیگر اعضای باند نیز مجرمان تحت تعقیبی هستند که پیش از این با سرقت مسلحانه خودروها دست به اخاذی از مالکان آنها می‌زدند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی پلیس، در جریان یکی از این سرقت‌ها اعضای باند یک دستگاه خودروی سواری را به صورت مسلحانه ربوده و در تماس با مالک آن خواسته بودند تا در ازای پس گرفتن خودرواش 2 میلیون تومان به آنها بدهد، اما زمانی که مأموران پلیس با اطلاع از این ماجرا محل قرار را به محاصره در آورده بودند سارقان متوجه حضور آنها در محل شده و در یک درگیری مسلحانه باعث مجروح شدن یکی از کارآگاهان پلیس شدند.

با به دست آمدن این اطلاعات تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه یافت و مأموران سرانجام از طریق منابع اطلاعاتی خود موفق به شناسایی مخفیگاه آنها در یکی از محله‌های اهواز شدند.

با محاصره این محل از سوی یگان‌های ویژه پلیس، عملیات ضربتی برای دستگیری 2 عضو دیگر باند آغاز شد اما آنها پیش از حمله پلیس متوجه حضور کارآگاهان در محل شده و سوار بر یک خودروی سواری پا به فرار گذاشتند.

 با آغاز عملیات تعقیب و گریزخیابانی، کارآگاهان به تعقیب متهمان پرداختند و دقایقی بعد خودروی سارقان پشت چراغ قرمز متوقف شد.

سرنشینان خودرو که در بن بست گرفتار شده بودند به سرعت از ماشین پیاده شده و پا به فرار گذاشتند اما زمانی که پلیس را در تعقیب خود دیدند شروع به تیراندازی به طرف آنها کردند. مأموران نیز با  توجه به  قانون به‌کارگیری  از سلاح، سارقان فراری را هدف قرار داده و با شلیک گلوله هر دوی آنها را زمینگیر کردند.

اعتراف به گناه

با انتقال متهمان به بیمارستان  و سردسته باند سرقت گاوصندوق‌ها‌، در بازجویی‌ها به سرقت 11 گاوصندوق اعتراف کرد و گفت: پس از آنکه مغازه‌های مورد نظرمان را شناسایی می‌کردیم شبانه با یک وانت عازم محل سرقت شده و گاوصندوق مسروقه را به حاشیه شهر منتقل  و  سپس   در گاوصندوق را باز کرده و محتویات داخل آن را سرقت می‌کردیم.

کد خبر 36544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز