5 سارق خشن که با سرقت‌های مسلحانه خود، باعث ایجاد وحشت در بوشهر شده بودند، بعد از انجام پنجمین سرقت در محاصره تیم ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی بوشهر قرار گرفتند.

به گزارش همشهری،  سرهنگ هوشمند شریفی، رئیس پلیس آگاهی بوشهر روز گذشته با اعلام خبر دستگیری باند مخوف سرقت‌های مسلحانه در دشتستان بوشهر گفت: از 2 ماه قبل کارآگاهان پلیس آگاهی بوشهر در جریان سرقت‌های مسلحانه‌ای قرار گرفتند که در جریان آنها 3 یا 4 مرد موتور سوار در حالی که صورت خود را پوشانده بودند، در حملات ضربتی، اقدام به سرقت از اماکن مختلف می‌کردند.

سارقان مسلح در جریان این سرقت‌ها با عربده کشی وتیراندازی‌  جوی از وحشت را به‌وجود آورده و سرقت‌های خود را رقم می‌زدند. این در حالی بود که در جریان یکی از سرقت‌ها، یکی  از مردم شهر هدف شلیک گلوله‌ قرار گرفته و مجروح شده بود.

 در حالی که هیچ سرنخی از سارقان مسلح نقابدار در دست نبود، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان به بررسی دقیق سرقت‌های صورت گرفته پرداختند ودر بررسی‌های این گروه بود که پلیس با توجه به شیوه سرقت‌ها دریافت تمامی سرقت‌ها توسط اعضای یک باند حرفه‌‌ای صورت گرفته  که آشنایی کامل  به محل دارند و  به شیوه‌ای بسیار خشن دست به سرقت می‌زنند.

در این مرحله بود که فرضیه دخالت سارقان سابقه دار محلی در ماجرای 5دستبرد مسلحانه قوت گرفت.

با این اطلاعات، کارآگاهان به بازبینی اطلاعات مربوط به تمامی سارقان سابقه‌دار استان دست زده و هنگامی که احتمال دخالت یکی از سارقان سابقه دار محلی در این سرقت‌ها مطرح شد، وی تحت کنترل نامحسوس پلیسی قرار گرفت.

در جریان این تحقیقات کارآگاهان دریافتند که سارق سابقه دار سردسته باند سرقت مسلحانه است و به این ترتیب وی در عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس در محاصره قرار گرفته و دستگیر شد.

سرهنگ شریفی درادامه گفت: متهم که تصور نمی‌کرد عمر باند خشنی را که تشکیل داده و به صورت بسیار حرفه‌ای آن را کنترل می‌کرد، بعد از 2ماه به پایان رسیده باشد، در بازجویی‌های فنی و تخصصی لب به اعتراف گشود و  پلیس با ا عترافات وی موفق به شناسایی دیگر اعضای باند شده و4 همدست وی نیز قبل ازاینکه از بازداشت سرکرده خود با خبرشوند ، دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی بوشهر با اعلام خبر دستگیری 5 عضو باند گفت: آن‌ها تا کنون به ارتکاب 5 دستبرد مسلحانه اعتراف کرده‌اند و تحقیقات درباره سایر جرایم احتمالی آن‌ها ادامه دارد.

کد خبر 36269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز