چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

گروه حوادث: 6 عضو یک باندخانوادگی که در شهرهای مختلف کشور اقدام به سرقت از مشتریان بانک‌ها می‌کردند، پس از دستگیری پرده از راز 20 سرقت برداشتند.

به گزارش خبرنگار همشهری، راز فعالیت‌های مجرمانه اعضای این باند، 22 شهریورامسال و زمانی فاش شد که مأموران پلیس در یکی از خیابان‌های قم متوجه خودروی پژویی شدند که با سرعت در حرکت بود و مرد میانسالی که از خودرو آویزان بود پس از چندین متر کشیده شدن روی آسفالت بر زمین افتاد.

مأموران با مشاهده این صحنه، به تعقیب خودروی مورد نظر پرداختند تا اینکه دقایقی پس از این تعقیب و گریز، مجرمان فراری با 2 خودروی پلیس تصادف کرده و متوقف شدند.

با دستگیری 4 مرد و زن که سرنشینان پژو بودند، همگی آن‌ها به اداره پلیس انتقال یافتند و این در حالی بود که مرد میانسالی که از سوی این افراد مورد سرقت قرار گرفته بود پس از انتقال به بیمارستان در تشریح ماجرا به مأموران گفت: ساعاتی قبل پس از دریافت مبلغ زیادی چک‌مسافرتی از بانک خارج شدم، اما در همین هنگام راننده پژویی که مدعی بود ۳ مسافر خارجى دارد جلویم را گرفت.

او  از من خواست صحبت‌های مسافرانش را ترجمه کنم، من هم با یکی از مسافران که به زبان عربی حرف می‌زد شروع به صحبت کردم و او از من خواست مقداری چک مسافرتی ایرانی نشانش دهم تا با پول رایج کشورمان آشنا شود و بداند از کجا باید پول ایرانی تهیه کند.

من هم چک‌های مسافرتی که در دست داشتم را به او دادم، اما بعد از پس گرفتن آن‌ها متوجه شدم مرد میانسال تعدادی از چک‌ها را به سرقت برده است.

اظهارات مرد میانسال در حالی صورت می‌گرفت که در بازجویی‌ از متهمان دستگیر شده مشخص شد همگی آنها اعضای یک باند خانوادگی هستند که با همدستی 2 نفر دیگر در گروه‌های 3 یا 4 نفره دست به سرقت از مشتریان بانک‌ها در شهرهای مختلف می‌زنند.

به این ترتیب در حالی که حدود 20 نفر از مالباختگان در شهرهای ارومیه، تهران، قم و کرج با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب قم متهمان را شناسایی و از آنها شکایت کردند، قاضی باقی پور دادیار شعبه 9 دادسرای عمومی برای متهمان قرار بازداشت صادر کرد و مأموران در ادامه تحقیقات خود موفق شدند 2 عضو دیگر این باند را نیز شناسایی و دستگیر کنند.

با اعتراف متهمان به 20 سرقت،  از آنجا که احتمال می‌رود این سارقان از افراد دیگر نیز سرقت کرده باشند مصطفى برزگر گنجى دادستان عمومى و انقلاب قم با دستور چاپ عکس بدون پوشش متهمان از کسانی که از سوی این افراد مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست برای شناسایی آنها به دادسرای عمومی و انقلاب قم مراجعه کنند.

کد خبر 36063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز