گروه حوادث: 2سارق که با خوراندن نوشیدنی بیهوش‌کننده به مسافران اتوبوس‌های مسافربری، آن‌ها را بیهوش کرده واموالشان را به سرقت می‌بردند، در برابر یک پرونده جنایی قرار گرفتند.

کارآگاهان احتمال می‌دهند راز قتل پیرمرد تنها که جسدش 2سال قبل درحوالی جاده همدان کشف شده بود، با بازجویی از این 2متهم فاش شود.

«سوار اتوبوس مسافربری همدان – تهران که شدم، 2مرد مسافر با من طرح دوستی ریختند و لحظاتی بعد آبمیوه‌ای را به من تعارف کردند، چون خیلی تشنه‌ام بود با تعارف آنها آبمیوه را نوشیدم، اما چند دقیقه‌ای بیشتر طول نکشید که از حال رفتم و 2 روزبعد درحالی که تمام اموال باارزشم به سرقت رفته بود روی تخت بیمارستان به هوش آمدم.»

این سخنان مرد جوانی بود که اوایل مهرماه دردام 2سارق آبمیوه‌ای قرارگرفته وتمام اموالش به سرقت رفته بود. با شکایت این مرد، کارآگاهان پلیس آگاهی که درماه‌های گذشته با شکایت‌های مشابهی مواجه شده بودند، با همکاری مرد جوان چهره‌نگاری دقیقی از سارقان انجام دادند.

کارآگاهان پایگاه هفتم که بررسی پرونده را برعهده داشتند، درمرحله بعدی برای به دام انداختن 2 سارق آبمیوه‌ای، تصویر چهره نگاری شده آنها را در اختیار گشت‌های پلیس کشور و مسئولان پایانه‌های مسافربری کشور قرار دادند.

درحالی که تحقیقات ادامه داشت، بیستم مهرماه کارآگاهان پلیس آگاهی با تماسی تلفنی که از پایانه جنوب برقرارشد دریافتند متهمان فراری در حال سوار شدن به یک اتوبوس مسافربری هستند و به این ترتیب با هماهنگی با کلانتری منطقه، تیمی از کارآگاهان پلیس به محل اعزام شده و متهمان را دستگیر کردند.

 وقتی در بازرسی لباس‌های آن‌ها مقدار زیادی گرد بیهوش‌کننده کشف شد، مجبور به اعتراف شده و به 50 فقره سرقت با شگرد خوراندن آبمیوه‌های مسموم اعتراف کردند.

متهمان درخصوص شگرد سرقت‌های خود گفتند: به‌عنوان مسافرسواربراتوبوس‌های بین شهری می‌شدیم وبا شناسایی مسافران تنها با آنها طرح دوستی ریخته و وقتی متوجه می‌شدیم اموال باارزشی همراهشان است با خوراندن آبمیوه آغشته به مواد بیهوش‌کننده  اموالشان را سرقت کرده و قبل از رسیدن به پایان مسیر از اتوبوس پیاده شده و فرار می‌کردیم.

احتمال یک قتل

سرگرد نظری مسئول مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، روزگذشته با اعلام خبر دستگیری متهمان ازاحتمال وقوع یک قتل توسط این 2 سارق خبر داد و در توضیح ماجرا گفت: 2سال پیش کارآگاهان جنایی پلیس درجریان مرگ یک پیرمرد که ازمسافران مسیر تهران – همدان بود قرارگرفتند.

بررسی متخصصان پزشکی قانونی نشان داد وی دراثر مسمومیت ناشی ازمواد بیهوشی که به وی خورانده شده بود جان سپرده است و این در حالی بود که اموالش نیزبه سرقت رفته بود.

وی افزود: کارآگاهان پایگاه هفتم با بررسی این پرونده و نحوه مرگ پیرمرد، با احتمال دست داشتن این 2سارق درقتل پیرمرد، تحقیقات روی این پرونده را درکنار دیگر جرایم آنها ادامه می‌دهند.

کد خبر 34465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز