دوشنبه ۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

مشهد- خبرنگار همشهری: مرد جوان به خاطر نپرداختن بدهی خود به دوستش او را به قتل رساند و با سرقت از مغازه وی پا به فرار گذاشت.

این مرد زمانی که همراه همسر صیغه‌ای اش عازم شمال کشور بود به محاصره پلیس
در آمد و دستگیر شد.

سرهنگ صفوت الله محمدی رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: صبح 31 شهریور، عابری هنگام عبور از خیابان امامت مشهد متوجه جسم مرموزی در جوی آب شد که شاخ و برگ درختان روی آن را پوشانده بودند.

این مرد وقتی به نزدیکی جوی آب رفت با کنار زدن شاخه‌ها، با جسد بی‌جان و خون آلود   پسر جوان مواجه شد و به سرعت ماجرا را به پلیس اطلاع داد.

مقتول حدودا 25 ساله است و لباس‌ بیرون به تن دارد.

آثار چند ضربه چاقو در پشتش به چشم می‌خورد و احتمالا 7 یا 8 ساعت از مرگش می‌گذرد، عامل یا عاملان جنایت پس از به قتل رساندن او با شاخ و برگ درختان سعی در پنهان کردن جسد در جوی آب داشته‌اند و در جیب مقتول کارت شناسایی با هویت مجید به چشم می‌خورد.

اینها اطلاعاتی بود که کارآگاهان آگاهی مشهد پس از حضور در محل حادثه و بررسی‌های اولیه، به بازپرس جنایی مخابره کردند.

مأموران با به دست آوردن هویت مقتول دریافتند او مالک یک مغازه موبایل فروشی در مرکز شهر است، بنابراین عازم مغازه او شده و در بررسی‌ها متوجه شدند عامل یا عاملان جنایت پس از به قتل رساندن جوان 25 ساله کلید مغازه او را برداشته و با ورود به مغازه پول‌ها و تعدادی از گوشی‌ها را به سرقت برده‌اند.

در حالی که به دست آمدن این اطلاعات نشان می‌داد قاتلان به خوبی با مقتول آشنایی داشته و آدرس مغازه او را نیز در اختیار داشته‌اند، کارآگاهان به بررسی رابطه او با دوستانش پرداخته و در تحقیق از خانواده مقتول متوجه شدند که مجید از مدتی قبل با یکی از دوستانش به نام امیر اختلاف حساب داشته است.

از آنجا که احتمال می‌رفت امیر از ماجرای این جنایت با خبر باشد، کارآگاهان عازم محل زندگی او شدند اما زمانی که مشخص شد وی به طرز مرموزی ناپدید شده است، ظن پلیس به او بیشتر شد.

بنابر این مأموران به تحقیق از دوستان او پرداخته و متوجه شدند مرد جوان همراه همسر صیغه‌ای خود عازم یکی از شهرهای شمالی کشور شده است.

به این ترتیب مشخصات خودروی او به تمامی پاسگاه‌های ایست و بازرسی و پلیس راه گزارش شد و ساعتی بعد مأموران پاسگاه سلطان آباد در جاده مشهد- قوچان موفق به متوقف کردن این خودرو شدند.

سرهنگ محمدی افزود: پسر جوان در حالی که با گذاشتن آمپولی روی گردن همسر صیغه‌ای‌اش و تهدید به قتل او قصد داشت از محاصره پلیس فرار کند، سرانجام وقتی دید چاره‌ای جز تسلیم ندارد، از خودرو پیاده شد و مأموران او را دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به اداره آگاهی مشهد در بازجویی‌ها گفت: به خاطر بدهی‌ای که به مقتول داشتم او را به قتل رساندم و پس از سرقت از مغازه‌اش به سراغ همسر صیغه‌ای‌ام رفتم و به او پیشنهاد سفر به شمال را دادم اما در بین راه وقتی او از ماجرای جنایت با خبر شد خواست از ماشین پیاده شود.

برای همین آمپول هوا را روی گلویش گذاشتم و با تهدید خواستم به رانندگی ادامه دهد که توسط مأموران دستگیر شدیم.

پس از اظهارات متهم، وی با صدور قرار بازداشت برای ادامه تحقیقات روانه بازداشتگاه پلیس شد.

کد خبر 32337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز