یکشنبه ۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

آزاده مختاری: قربانیانم را به بهانه نشان دادن کبوترها به نهالستان تفت می کشاندم و دریک فرصت مناسب، با بستن دست‌ها و پاهایشان نقشه‌‌‌ا‌م را اجرا می‌کردم.

این ادعاهای متهم مهم‌ترین پرونده جنایی سال 86 است که باورنداشت پلیس هرگز بتواند راز جنایت‌های پیچیده‌اش را که در آنها هیچ سرنخی بر جای نمی‌گذاشت، بگشاید.

قتل‌های زنجیره‌ای

چند ماه قبل خانواده نوجوان 13ساله‌ای از اهالی تفت به پلیس آگاهی یزد رفته و کارآگاهان را در جریان ناپدید شدن ناگهانی پسرشان قراردادند.

با اعلام این گزارش، کارآگاهان پلیس یزد با احتمال اینکه این نوجوان به نام میلاد طعمه آدم‌ربایی شده باشد، تحقیقات گسترد‌ه‌ای را برای ردگیری آدم ربایان آغاز کردند، اما وقتی هیچ تماسی برای اخاذی برقرار نشد، این فرضیه کم کم رنگ باخت، این در حالی بود که هیچ سرنخی نیز از پسر گمشده به‌دست نیامد.

بررسی برروی این پرونده ادامه داشت تا اینکه چند ماه بعد، پرونده ناپدید شدن پسر بچه 12 ساله دیگری از اهالی تفت نیز به پلیس آگاهی یزد اعلام شد، اما جستجوی پلیسی برای یافتن این پسر گمشده نیز بعد از مدت‌ها تحقیق به بن‌بست رسید.

در حالی که دلیلی بر وجود ارتباطی بین این جنایت‌ها اثبات نشده بود، خبرگم شدن نوجوان 15ساله دیگری ازاهالی همان منطقه در فروردین سال 86 به پلیس آگاهی گزارش شد.

با ورود این پرونده به اداره فقدانی‌های آگاهی یزد، کارآگاهان متوجه شدند هر 3 نوجوان ناپدید شده با یکدیگر دوست بوده‌اند وهمین موضوع حساسیت پلیس را درخصوص راز ناپدید شدن آن‌ها برانگیخت و تیم ویژه‌ای به دقت تمامی سرنخ‌های احتمالی در این پرونده را دنبال کردند.

سرهنگ غلام رضا متقی زاده، رییس پلیس آگاهی یزد، درتوضیح این پرونده به خبرنگار همشهری گفت: تیم تحقیقاتی با تحقیق بر روی این 3 پرونده وبه‌دست آوردن سرنخ‌هایی که نشانگرارتباط میان ناپدید شدن این 3 نوجوان بود، به جستجوی خود ادامه می دادند که خبرگم شدن نوجوان 12 ساله‌ای دیگری گزارش شد، این نوجوان برادر نخستین نوجوان ناپدید شده بود.

در این مرحله با دستورات ویژه‌ای که ازسوی فرماندهی‌کل آگاهی ناجا، برای به نتیجه رسیدن این پرونده صادرشد، درمدت زمان کوتاهی 13 نفر به عنوان مظنون بازداشت شدند، ولی بازجویی از آنها سرنخی در اختیار پلیس نگذاشت.

سرهنگ متقی زاده افزود: تحقیقات ادامه  یافت تا اینکه تیم تحقیقی که از کارآگاهان ویژه‌پلیس آگاهی ناجا و کارآگاهان پلیس یزد تشکیل شده بود، در جریان بررسی‌های خود دریافتند چندین شاهد چهارمین نوجوان ناپدید شده را آخرین بار سوار بر موتورسیکلت شوهرخاله‌اش به نام عبدالزهرا دیده اند.

با روشن شدن این موضوع ، هفتم مهرماه عبدالزهرا در آگاهی یزد تحت بازجویی‌های فنی و پلیسی قرار گرفت ودر جریان ا ین بازجویی‌ها بود که کارآگاهان دریافتند این مرد 31 ساله، راز ناپدید شدن نوجوانان یادشده را در سینه دارد، اما وی به شدت منکر اطلاع  از این ماجرا بود.

درحالی که همه شواهد بر علیه این مرد بود، با دستور رئیس پلیس آگاهی ناجا متهم چهارشنبه گذشته برای بازجویی های تخصصی به آگاهی پایتخت انتقال یافته و از سوی کارآگاهان اداره 11آگاهی تهران بزرگ   تحت بازجویی قرار گرفت و سرانجام بعد از24 ساعت بازجویی لب به اعتراف گشود .

کبوترهای مرگ

سرهنگ سعید لیراوی معاون آگاهی تهران بزرگ که متهم دراداره 11 این آگاهی تحت بازجویی قرار گرفته بود، درخصوص این پرونده گفت: جوان جنایتکار با اعتراف به قتل 4 نوجوان بیگناه در توضیح شیوه جنایت‌ها ادعا کرد که قربانیان خود را به بهانه نشان دادن کبوترهای زیبا به نهالستان تفت کشانده و در آنجا با این ادعا  که می تواند با خواندن وردی طناب‌های بسته شده به دست‌ها وپاهای آنها را بازکند، دست و پای آنها را طناب پیچ می کرده و سپس آنها را به قتل می رسانده است.

وی افزود: وی اجساد قربانیان را بعد از قتل درچاه‌های قنات های خشک شده در اطراف نهالستان تفت رها و فرارمی کرده است.

کد خبر 35168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز