سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه حوادث: دختر متهم در یک پرونده قتل، پس از آزادی از زندان، با همدستی 2 مرد و یک دختر فراری، باند اخاذی را تشکیل دادند اما هنگام خفت گیری از یک مسافر در دام افتادند.

عصریکم بهمن‌ماه، زمانی که مأموران گشت پلیس استان تهران در محدوده مرد آباد کرج در حال گشت‌زنی بودند، متوجه درگیری شدیدی در داخل یک خودرو  شدند. در این درگیری، راننده و 2سرنشین خودرو با مرد دیگری درگیر بودند و این مرد برای رهایی از دست آنها کمک می‌خواست.

مأموران با دیدن این صحنه، به سرعت خودرو را مجبور به توقف کردند، با نزدیک شدن مأموران به خودرو، مرد جوان به سرعت به سمت مأموران دوید و مدعی شد 3 سرنشین خودرو با همدستی یکدیگر قصد اخاذی از وی را داشته‌اند. از آنجا که به‌نظر می‌رسید سرنشینان خودرو که یک دختر جوان و 2 مرد بودند اعضای یک تیم اخاذی از مسافران باشند، مأموران آنها را دستگیر کردند  و برای بازجویی‌های تکمیلی به اداره آگاهی کرج انتقال دادند.

با آغاز بازجویی از متهمان، مأموران دریافتند دخترجوان که مدتی قبل به‌عنوان یکی از مظنونان در پرونده قتل یک مرد جوان بازداشت شده بود، در جریان تحقیقات قضائی با قرار وثیقه از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی کرج آزاد شده و این بار نیز به اتهام اخاذی دستگیر شده است. وقتی دختر جوان از سوی کارآگاهان تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: هنوز مدت زیادی از آ‍‌زادی‌ام نگذشته بود که با این 2 مرد آشنا شدم و با همدستی آنها نقشه سرقت و اخاذی از مسافران را طراحی کردم.

شگرد کارمان هم این بود که سوار بر خودرو ، به‌دنبال طعمه‌های خود‌ در خیابان‌ها می‌گشتیم و وقتی مسافر مرد یا زنی را که به‌نظر می‌رسید پول زیادی داشته باشد شناسایی می‌کردیم، وی را سوار خودرو می‌کردیم و زمانی که به محل خلوتی می‌رسیدیم، ناگهان به این مسافر حمله ور می‌شدیم  و با تهدید از او اخاذی می‌کردیم. در ادامه بازجویی‌های تخصصی از اعضای این باند اخاذی مشخص شد یک دختر فراری نیز با اعضای این باند همکاری داشته و به این ترتیب دختر جوان نیز به محاصره پلیس درآمد و دستگیر شد.

صبح دیروز در حالی که 4 متهم برای آخرین دفاع، در مقابل بازپرس دادسرای جنایی کرج قرار گرفتند با اعتراف به سرقت خشن از مرد مسافر ادعا کردند این نخستین سرقت آنها بوده  و قبل از ‌ اینکه بتوانند نقشه سرقت‌های دیگری را به اجرا بگذارند، در دام پلیس افتاده‌اند. برپایه این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند تا تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده  انجام شود.

کد خبر 42407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز