یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

مدیر چاپخانه برای یک شبه پولدار شدن، باندی را تشکیل داد که در مقابل 300 هزار تومان هر مدرکی را جعل می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل، گزارشی در اختیار پلیس آگاهی دماوند قرار گرفت که از فعالیت یک باند جعل حکایت داشت. در این گزارش آمده بود: اعضای این باند با دریافت مبالغی از افراد متقاضی کارت‌ پایان خدمت، گواهینامه یا گواهی اشتغال به کار، دست به جعل این مدارک می‌زنند.

با این اطلاعات، 3 تیم عملیاتی به صورت جداگانه و هماهنگ فعالیت خود را برای شناسایی و دستگیری جاعلان آغاز کردند. آنها که متوجه شده بودند اعضای این باند  از 4 ماه پیش فعالیت مجرمانه خود را آغاز کرده‌اند، در پوشش خریدار کارت جعلی با جاعلان وارد معامله شدند و به این ترتیب توانستند اعضای این باند 11 نفره را که سرکرده آنها مدیر یک چاپخانه بود شناسایی کنند.

به این ترتیب، عملیات دستگیری جاعلان آغاز  و پس از دستگیری سرکرده باند در بازرسی از چاپخانه‌اش تعدادی مهر‌ جعلی پلیس، مهر دانشگاه  و مدارک جعلی کشف شد.

سردار زارعی فرمانده انتظامی استان تهران، در یک نشست خبری با اعلام این خبر گفت: با اعتراف این مرد به جعل مدارک، همدستان او نیز دستگیر و در بازرسی از خانه آنها، تعداد زیادی مهر و لوازم پیشرفته جعل کشف شد.

وی افزود: متهمان  در بازجویی‌ها  بیان داشتند هر یک از مدارک جعلی را 300 هزار تومان به متقاضیان فروخته و از این طریق میلیون‌ها تومان به دست آورده‌اند.

فرمانده انتظامی استان تهران در پایان گفت: از آنجایی که پلیس دماوند احتمال می‌دهد فعالیت اعضای این باند تنها محدود به شهرستان دماوند نبوده و متهمان در شهرهای دیگر نیز فعالیت مجرمانه داشته‌اند، تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 38147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز