مشهد- خبرنگار همشهری: دوربین‌های دید درشب جاسازی شده درخانه شیطانی، دام باند اخاذی ازمردان ثروتمندی بود که تسلیم وسوسه می شدند.

راز این خانه شیطانی را یکی از طعمه‌های باند که از باج خواهی‌های آن ها به ستوه آمده بود، برای ماموران پلیس آگاهی مشهد فاش کرد.

مرد ثروتمند به اداره پلیس آگاهی مشهد آمده بود تا  پرده از اخاذی‌‌های سیاهی بردارد که زندگی‌اش را به تباهی کشانده بود.

« وقتی به خانه سیاه دو زن قدم می گذاشتم، هرگز نمی‌توانستم حدس بزنم ‌‌کشاندن من به آن خانه، نقشه‌ای شیطانی برای اخاذی‌های میلیونی باشد.»

مرد ثروتمند در توضیح ماجرا به کارآگاهان گفت: فردای روز ملاقات با این دو زن وقتی در دفتر کارم نشسته بودم ناگهان زنگ تلفن به صدا درآمد، از آن سوی خط صدای مردی به گوش می رسید که مدعی بود فیلم سیاهی از من دراختیار دارد و اگر فوراً 37 میلیون تومان به او ندهم، با انتشار فیلم آبرویم را بر باد خواهد داد.

در ابتدا حرف‌های تماس گیرنده ناشناس را جدی نگرفتم، ولی وقتی فردای آن روز یک نسخه از فیلم سیاه به دفتر کارم ارسال شد، تازه فهمیدم در چه دام وحشتناکی گرفتار شده‌ام.

این مرد افزود: بلافاصله به خانه آن دو ‌زن رفتم، ولی آن موقع بود که فهمیدم آن‌ها نقل مکان کرده و هیچ ردی از خود برجای نگذاشته‌اند.

دیگر چاره‌ای جز قبول خواسته مرد  اخاذ نداشتم و بنابراین دستور او را اجرا کردم. 

ولی این پایان ماجرا نبود. هنوز یک ماه ازاین ماجرا نگذشته بود که باردیگر مرد اخاذ با دفتر کارم تماس گرفت و تهدید کرد که اگر بار دیگر مبلغ هنگفتی به او نپردازم، فیلم سیاه را توزیع خواهد کرد. وقتی فهمیدم که تنها راه برای نجات از اخاذی‌های این باند مراجعه به پلیس است، تصمیم به افشای آن برای پلیس گرفتم.

عملیات ویژه برای دستگیری

با شکایت مرد ثروتمند و دستور سرهنگ ماشاءالله صادقی رئیس پلیس آگاهی  استان خراسان رضوی، گروه ویژه‌ای از کارآگاهان زبده عملیات ویژه پلیس آگاهی وارد عمل شده و تحقیقات تخصصی خود را برای ردیابی این باند آغاز کردند.

در مسیر رسیدگی به این پرونده مشخص شد افراد دیگری نیز در دام این باند اخاذی گرفتار شده اند که از ترس آبرویشان به پلیس مراجعه نکرده و با پرداخت باج به متهمان سعی در پنهان نگهداشتن این راز سیاه داشته‌اند.

با انجام عملیات چهره نگاری و بررسی آلبوم عکس افراد سابقه دار، کارآگاهان توانستند ردی از متهمان که همگی دارای سابقه کیفری بودند به دست بیاورند.

با روشن شدن هویت متهمان، کارآگاهان پلیس توانستند مخفیگاه‌های پنج عضو این باند شیطانی را شناسایی کرده و با عملیات اطلاعاتی بسیار پیچیده  آن‌ها را به دام انداخته و بازداشت کنند.

سرهنگ ماشاءالله صادقی با اعلام این خبر به همشهری گفت: اعضای این باند که تاکنون به پنج مورد اخاذی از افراد ثروتمند با این روش اعتراف کرده اند، در هر مرحله از اخاذی هایشان مبالغ میلیونی از طعمه ها‌یشان گرفته‌اند اما از این مبلغ کلان به دو عضو زن این باند که دختران فراری و معتاد به کریستال بودند، تنها 10 هزارتومان پرداخت ‌کرد‌ه‌اند.

کد خبر 36916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز