سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: «مدتی قبل در حالی که با مشکلات خانوادگی مواجه شده بودم، به پیشنهاد یکی از آشنایانم به دیدن زوج رمالی رفتم که مدعی بودند می‌توانند با دادن افسون مهر و محبت مشکلاتم را حل کنند،

این زن و شوهر وقتی مشکلات خانوادگی‌ام را برایشان تعریف کردم، ادعا کردند که طلسمی شوم بر زندگیم سایه‌انداخته است که اگر مبلغی پول به آن‌ها بدهم می‌توانند با نوشتن افسون مهر و محبت، این طلسم را باطل کنند.

پس از دادن این مبلغ، آن‌ها افسونی برایم نوشتند و از من خواستند آن را در گوشه‌ای از خانه پنهان کنم تا مشکلاتم حل شود.»

این اظهارات زن جوانی بود که با مراجعه به پلیس امنیت استان تهران ادعا می‌کرد یک زوج رمال افغانی با این بهانه که می‌توانند مشکلات خانوادگی‌اش را حل کنند و مهر او را بار دیگر به دل شوهرش بیندازند، از او کلاهبرداری کرده‌اند.

این زن که مقابل افسر پلیس امنیت نشسته بود افزود: بعد از گرفتن این افسون، به خانه بازگشتم و منتظر ماندم تا مشکلات خانوادگی‌ام حل شود، اما مدتی نگذشته بود که همسرم این افسون را در داخل خانه پیدا کرد و با پرس و جو متوجه شد این نسخه‌ای است که زن و شوهر رمال برایم نوشته‌اند و سر همین موضوع دوباره دعوای شدیدی به پا شد.

آن موقع بود که فهمیدم این دست نوشته نه تنها باعث ایجاد مهر و محبت نمی‌شود، بلکه اختلافاتمان را شدیدتر کرده است و برای همین تصمیم به شکایت گرفتم.

با شکایت این زن جوان و شکایت‌های مشابه، تحقیقات برای شناسایی زوج کلاهبردار افغانی آغاز شد و آن‌ها در عملیات ردزنی مأموران پلیس امنیت استان تهران در فردیس کرج شناسایی شده و شامگاه 27 آبان دستگیر شدند.

از نعل اسب تا صیغه نامه‌های جعلی

در بازرسی از خانه این زن و مرد افغانی تعداد زیادی صیغه‌‌ نامه‌های جعلی، کتاب‌های رمالی، دعا نویسی و بخت گشایی به همراه نعل اسب که آن‌ها مدعی بودند خوش شانسی می‌آورد، کشف شد.

صبح دوشنبه وقتی زوج رمال، برای بازجویی تکمیلی با حضور تعدادی از شاکیان در مقابل صمدی- بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی کرج - قرارگرفتند، زن جوان با ابراز ندامت از کلاهبرداری‌های خود و همسرش گفت: مدتی قبل همسرم بیکار شد و با مشکلات مالی شدیدی روبه‌رو شدیم، در این شرایط بود که یکی از بستگانمان از افغانستان به ملاقاتمان آمد و پیشنهاد کرد که با رمالی پول خوبی به جیب بزنیم، وقتی موافقت کردیم، او چند کتاب افسون و رمالی به ما داد تا با استفاده از آن کارمان را شروع کنیم.

از آن به بعد با حضور در محل‌هایی که زنان و دختران جوان به آن‌جا رفت و آمد می‌کردند شروع به تبلیغات کردیم و با این ادعا که ارتباط  با عالم غیب داریم و می‌توانیم مشکلات مختلف را حل کنیم، زنان و دختران ساده لوح را اغفال کرده و از آن‌ها مبالغی می‌گرفتیم.

همسر این زن نیز در ادامه بازجویی‌ها در باره صیغه‌نامه‌های جعلی که در خانه آن‌ها کشف شده بود گفت: ‌این مدارک را بعد از آشنایی با یک مرد ایرانی به‌دست آوردم و با استفاده از آن‌ها برای زنان و مردانی که می‌خواستند به صیغه یکدیگر درآیند ولی به دلایل مختلف نمی‌خواستند به محضر‌های قانونی و رسمی بروند، صیغه‌نامه جعلی صادر می‌کردم.

برپایه این گزارش، بازپرس صمدی با شنیدن اظهارات این زوج رمال گفت: این پرونده تا کنون 15 شاکی دارد و متهمان برای تکمیل تحقیقات تحویل اداره آگاهی کرج شده‌اند.

کد خبر 37157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز