جواد عزیزی: اعضای باند کلاهبرداری که پس از بسته‌بندی برنج‌های تایلندی و ‌پاکستانی نامرغوب، آن‌ها را به‌عنوان برنج درجه یک خارجی در استان‌های مختلف کشور توزیع می‌کردند، در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان با بیان این خبر گفت: اواخر آبان‌ امسال گزارش محرمانه‌ای در اختیار پلیس آگاهی ناجا قرار گرفت که از توزیع برنج‌ نامرغوب به‌عنوان برنج درجه یک خارجی از سوی یک باند کلاهبرداری در چند استان کشور حکایت داشت.

سرهنگ قطب‌زاده ادامه داد: از آنجا که بررسی‌های اولیه نشان می‌داد محل فعالیت این باند در بندرعباس است، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی هرمزگان قرار گرفت که کارآگاهان پس از یک هفته تحقیقات تخصصی با ردیابی محموله‌های توزیع شده در سطح کشور، به سرنخ‌هایی از انبار مخفی باند در بندرعباس دست یافته و با دریافت دستور قضائی قدم به این انبار گذاشته و 4 کارگر و 2 نفر از اعضای اصلی باند را دستگیر کردند.

سرهنگ  قطب‌زاده گفت: در بازرسی این انبار مقداری زیادی آرم و برچسب پلاستیکی برنج مرغوب خارجی و تعدادی زیادی گونی خالی با برچسب برنج مرغوب خارجی کشف شد که نشان می‌داد اعضای باند پس از تهیه برنج نامرغوب تایلندی و برنج درجه 3 یا 4 پاکستانی آن‌ها را مخلوط کرده و با بسته‌بندی در این گونی‌ها به‌عنوان برنج درجه یک خارجی به فروش می‌رسانند.

وی با اشاره به کشف 50 تن برنج نامرغوب که در کیسه‌هایی با آرم برنج درجه یک پاکستانی بسته‌بندی شده بودند ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد 90 درصد این برنج‌ها، مخلوطی از برنج تایلندی و برنج‌های نوع نامرغوب پاکستانی است و با توجه به اینکه برنج تایلندی به صورت کوپنی در کشور توزیع می‌شود، پلیس در حال بررسی‌ است تا مشخص شود اعضای باند چگونه به این مقدار برنج تایلندی که بایستی در اختیار مراکز دولتی قرار می‌گرفت، دست پیدا کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان خاطر نشان کرد: اعضای باند پس از بسته‌بندی برنج‌های نامرغوب، این محموله‌ها را به تهران، شیراز و اصفهان منتقل کرده و با عنوان برنج مرغوب خارجی و با چندین برابر قیمت به فروش می‌رساندند و از این طریق پول هنگفتی به جیب می‌زدند.

وی گفت: هم اکنون برای متهمان به اتهام تقلب، کلاهبرداری و قاچاق قرار قانونی صادر شده و تحقیقات برای مشخص شدن نحوه دسترسی متهمان به محموله‌های برنج نامرغوب پاکستانی و تایلندی و همچنین تعیین مقدار محموله‌های توزیع شده از سوی این باند در سراسر کشور ادامه دارد.

کد خبر 37650

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز