جواد عزیزی: 6 ماه قبل، مأموران پلیس فرودگاه مهرآباد هنگام بررسی مدارک مسافران پروازهای خارجی، به پسر جوانی که قصد سفر به لندن داشت مظنون شدند.

وقتی در بررسی مدارک پسر جوان مشخص شد، ویزای وی جعلی است، او به شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرودگاه انتقال یافت و در بازجویی‌ها گفت: مدتی قبل در حالی که قصد سفر به اروپا را داشتم، از طریق یکی از آژانس‌های مسافرتی با مردی به نام فریدون که در تهیه ویزا فعالیت می‌کرد، آشنا شدم. این مرد با دریافت 15 میلیون تومان، برایم ویزای اروپا تهیه کرد اما زمانی که برای سفر به اروپا به فرودگاه رفتم مشخص شد ویزایم جعلی است و مأموران مرا  دستگیر کردند.

پس از اظهارات مرد جوان، با دستور بازپرس رودگر، تحقیقات پلیسی برای دستگیری فریدون آغاز شد اما ردی از وی به دست نیامد.

10 روز پیش، در حالی که هنوز ردی از جاعل ویزا به دست نیامده بود، مأموران مردی را که قصد داشت با استفاده از وثیقه جعلی، یک متهم را از زندان آزاد کند دستگیر کردند.

با کشف تعداد زیادی ویزا و مدارک جعلی از این مرد، وی به اداره پلیس انتقال یافت و در بررسی‌ها مشخص شد او همان فریدون است که به اتهام تهیه ویزای جعلی تحت تعقیب مأموران است.

با مشخص شدن این موضوع، فریدون برای تحقیقات قضائی به شعبه دوم دادسرای فرودگاه منتقل شد اما پس از ورود به شعبه، بازپرس رودگر بلافاصله او را شناخت و دریافت وی همان مردی است که 2 سال قبل به اتهام تشکیل تیم قلابی کشتی دستگیر شده بود.

تیم کشتی قلابی برای سفر به اروپا

بازپرس رودگر با بیان این خبر گفت: متهم 2 سال قبل با همدستی چند متهم دیگر قصد داشتند 15 مسافر اروپا را در قالب اعضای تیم ملی کشتی ایران به مجارستان انتقال دهند که در اجرای این نقشه ناکام ماندند.

وی در تشریح این پرونده گفت: 2 سال پیش فریدون و همدستانش وقتی متوجه شدند فدراسیون کشتی مجارستان تیم ملی کشتی ایران را برای شرکت در مسابقات بین‌المللی به این کشور دعوت کرده ولی فدراسیون قصد ندارد تیمی را عازم این مسابقات کند، دست به کار شدند و نقشه عجیبی طراحی کردند. آنها با اجاره یک آپارتمان‌ و تهیه فکس و چند خط تلفن، خود را به جای مسئولان فدراسیون کشتی ایران جازدند و شروع به نامه‌نگاری با فدراسیون کشتی مجارستان کردند.

بازپرس شعبه دوم دادسرای فرودگاه افزود: متهمان با جعل نامه‌های فدراسیون کشتی وانمود کردند قصد اعزام تیم 15 نفره‌ای از کشتی‌گیران ملی به مجارستان را دارند و برای اینکه اعتماد فدراسیون کشتی این کشور را جلب کنند، در فهرست اسامی، نام یکی از کشتی‌گیران مدال آور ایران را نیز درج کردند.

وی گفت: اعضای باند همزمان با این نامه‌نگاری‌ها به شناسایی افرادی پرداختند که قصد سفر به اروپا را داشتند، سپس با آنها وارد معامله شده و با دادن وعده تهیه ویزای ورزشی، میلیون‌ها تومان از آنها دریافت کردند.

بازپرس رودگر ادامه داد: مدتی بعد وقتی متهمان توانستند‌ فدراسیون کشتی مجارستان را فریب داده و مجوز صدور ویزا برای تیم قلابی را بگیرند، شروع به دستکاری عکس‌ طعمه‌هایشان کردند و با پرکردن گوش‌های آنها در عکس، وانمود کردند که این افراد گوش شکسته، اعضای تیم ملی کشتی هستند و تمامی عکس‌ها را به سفارت مجارستان ارسال کردند.

وی افزود: به این ترتیب، برای اعضای این گروه 15 نفری ویزا صادر شد و متهمان با دادن کیف‌های حاوی لباس‌ها و کفش‌های ورزشی به طعمه‌هایشان، آنها را راهی فرودگاه مهرآباد کردند اما وقتی تیم کشتی قلابی قصد سوارشدن به هواپیما را داشتند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

بازپرس دادسرای فرودگاه در توضیح نحوه افشای راز این باند نیز گفت: یکی از کارمندان فدراسیون از طریق سایت‌های اینترنتی در جریان حضور یک تیم ایرانی در مسابقات مجارستان قرار گرفت و چون می‌دانست قرار نیست تیمی از ایران به این مسابقات اعزام شود، ماجرا را به مسئولان فدراسیون اطلاع داد.

به این ترتیب اعضای تیم قلابی کشتی قبل از ترک فرودگاه مهرآباد از سوی پلیس دستگیر شده و در دادگاه به حبس وجریمه‌ نقدی محکوم شدند.

بازپرس شعبه دوم در ادامه افزود: مدتی بعد یکی از متهمان اصلی به نام فریدون که با سپردن وثیقه سنگین از زندان آزاد شده بود، فعالیت‌های مجرمانه خود را از سر گرفته و این‌بار وی با تهیه ویزای جعلی، از مسافران اروپا کلاهبرداری می‌کرد.

وی با بیان اینکه متهم در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد گفت: تحقیقات برای شناسایی دیگر فعالیت‌های مجرمانه وی ادامه دارد.

کد خبر 42304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز