گروه حوادث - آزاده مختاری: رفت و آمدهای مرد عروسک‌ساز به خانه قدیمی، سرانجام شومی را رقم زد

این مرد با دیدن شی‌ء با ارزشی در این خانه، نقشه سرقت آن را طراحی کرد؛ غافل از اینکه در روز سرقت پسر خانواده در خانه حضور داشته و نقشه او نقش بر آب خواهد شد. رئیس کلانتری 109 بهارستان با بیان این خبر به همشهری گفت: ساعت 17 و30 دقیقه روز پنجشنبه، مأموران از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110، در جریان حمله 3 مرد مسلح به خانه‌ای قدیمی در خیابان بهارستان قرارگرفتند.
سرهنگ محمود احمد‌علی ادامه داد: بلافاصله گشت کلانتری که در همان حوالی سرگرم گشتزنی بود، عازم محل حادثه شده و در نخستین بررسی‌ها مشخص شد مردان مسلح پس از سرقت از خانه قدیمی با پسر جوان خانواده درگیر شده اند.
وی افزود: از آنجا که احتمال می‌رفت، مردان مسلح به پسر جوان آسیب برسانند، مأموران در یک عملیات غافلگیرانه وارد عمل شدند و هر 3 نفر آنها را خلع سلاح و دستگیر کردند.
 با انتقال سارقان مسلح به کلانتری، یکی از آنها به نام کامران در بازجویی‌ها گفت: ما قصد داشتیم با نقشه‌ای از پیش تعیین شده به خانه مورد نظر دستبرد بزنیم  اما نمی‌دانستیم که پسر خانواده مانع از این سرقت می‌شود.
وی ادامه داد: طراح این نقشه، جوان عروسک‌سازی است که از 10 سال پیش با پسر صاحبخانه در دانشگاه آشنا شده و از همان زمان رابطه نزدیکی با وی داشته است.
او که به‌دنبال رفت‌وآمد به خانه مورد نظر فهمیده بود در آنجا شی‌ء باارزشی وجود دارد، یک روز نزد من آمد و نقشه سرقت از این خانه را با من در میان گذاشت و با نشان دادن چند قطعه عکس از شیء مورد نظر به من پیشنهاد داد مخفیانه به این خانه بروم و آن را سرقت کنم. وقتی که او گفت پنجشنبه هیچ‌کس در خانه نیست و همه اعضای خانواده برای تحویل گرفتن یک خودرو جدید از خانه خارج خواهند شد، زمان سرقت را برای همان روز تعیین کردیم.
 ماجرا را با 2 نفر از دوستانم که کارگر گچ‌کار بودند و مرد عروسک‌ساز آنها را نمی‌شناخت در میان گذاشتم و قرار شد با تهیه اسلحه این نقشه را عملی کنیم. روز حادثه وقتی او با من تماس گرفت و گفت کسی در خانه قدیمی نیست به همراه همدستانم وارد خانه شده و با توجه به عکسی که در اختیار داشتیم، شیء باارزش را به سرقت بردیم.
سرهنگ احمد علی با بیان اینکه متهمان در حال انتقال شیء با ارزش به حیاط خانه بودند که در همین هنگام پسر خانواده سررسید و با آنان درگیر شد، افزود: به‌دنبال این درگیری همسایه‌ها ماجرا را به پلیس گزارش کردند و مأموران کلانتری در یک عملیات ضربتی موفق به دستگیری سارقان شدند.
رئیس کلانتری 109 بهارستان در ادامه گفت: پس از اعترافات سارقان، مأموران با دادن آموزش‌های لازم به کامران از او خواستند با طراح اصلی نقشه تماس گرفته و با گفتن این جمله که سرقت با موفقیت انجام شده، از وی بخواهد برای گرفتن شیء با ارزش به محلی در شرق تهران بیاید. به این ترتیب، با حضور سرهنگ جعفری نسب- سرکلانتر هفتم پایتخت-  محل قرار به محاصره پلیس درآمد و رئیس کلانتری و یکی از مأموران که خود را به‌عنوان همدستان کامران جا زده بودند، برای تحویل شیء باارزش به متهم اصلی پرونده در محل حاضر شدند.
دقایقی بعد، زمانی که این مرد برای گرفتن شیء به محل قرار آمده بود، دستگیر و پس از انتقال به کلانتری، به طراحی نقشه سرقت اعتراف کرد.
او مدعی شد،  به خاطر دوستی با پسر خانواده، مدام به خانه آنها می‌رفت و در همین رفت‌وآمدها بود که با دیدن شیء باارزش وسوسه سرقت به جانش افتاد و تصمیم گرفت هر طوری شده آن را به دست بیاورد. پس از اعترافات متهم، او به همراه همدستانش برای ادامه تحقیقات روانه بازداشتگاه شدند.
کد خبر 38532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز