مهدیه مصطفایی: رستوران شیک و گران‌قیمت محلی بود تا اعضای باند کلاهبرداری میلیاردی، طعمه‌های خود را شکار کنند.

شهریور سال 85، کارآگاهان پایگاه اول پلیس آگاهی تهران، در جریان کلاهبرداری 500‌میلیون تومانی یک باند حرفه‌ای از 3 مرد کارخانه‌دار قرار گرفتند.

مالباختگان که مالکان کارخانه‌ای در شمال کشور بودند، در تشریح ماجرای این کلاهبرداری به مأموران گفتند: مدتی قبل وقتی برای فروش برنج به تهران آمده بودیم، هنگام صرف ناهار در یکی از رستوران‌های شمال شهر با مردی به نام حمید آشنا شدیم.

این مرد که وانمود می‌کرد یکی از تجار سرشناس پایتخت است، با پرداخت صورتحساب رستوران، با ما طرح دوستی ریخت و مدتی بعد به همراه 2 مرد دیگر که مسعود و علی‌اصغر نام داشتند برای خرید برنج به شهر ما آمدند.

آنها پس از خرید مقدار زیادی برنج و پرداخت نقدی مبلغ آن، اعتماد ما را جلب کردند؛  طوری‌ که پس از چند معامله، زمانی که آنها پس از خرید محموله 500 میلیون تومانی برنج، هزینه آن را با چک‌ پرداخت کردند، ما به آنها اعتماد کردیم.اما وقتی برای وصول چک به بانک رفتیم ، متوجه شدیم  چک بلامحل است.

با این شکایت، تحقیقات برای شناسایی مردان کلاهبردار آغاز شد اما در حالی که هنوز سرنخی از آنها به دست نیامده بود پلیس با 4 پرونده دیگراز سوی اعضای باند مواجه شد.

سرهنگ خزایی- رئیس پایگاه اول آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: درهمه این پرونده‌ها، اعضای باند با اجاره دفتر و تأسیس شرکت‌های دروغین وانمود می‌کردند از تاجران سرشناس و ثروتمند پایتخت هستند و پس از شناسایی طعمه‌هایشان در رستوران‌های مجلل و کشاندن آنها به شرکت‌ دروغین خود، اعتماد آنان را جلب کرده و نقشه کلاهبرداری را عملی می‌کردند.

وی با بیان اینکه متهمان با این شگرد 200 میلیون تومان از یک توزیع کننده مواد غذایی، 20 میلیون تومان از یک فرش‌فروش، 75 میلیون تومان از تاجر سیگار و میلیون‌ها تومان از یک وارد‌کننده کالا، کلاهبرداری کرده‌اند، افزود: در حالی که تحقیقات برای شناسایی متهمان ادامه داشت، صبح 26‌دی ماه کارآگاهان از طریق تلفن مشکوک مرد ناشناسی از محل فعالیت متهمان در خیابان وصال باخبر شدند.

به این ترتیب تیم‌های ویژه پلیس با دریافت دستور قضائی عازم این محل که یک شرکت دروغین بود، شدند و 2‌نفر از اعضای باند را قبل از اجرای نقشه‌ کلاهبرداری دیگری دستگیر کردند.

سرهنگ خزایی افزود: متهمان پس از آنکه از سوی مالباختگان شناسایی شدند به کلاهبرداری میلیاردی اعتراف کردند و این در حالی بود که عضو اصلی باند به‌دنبال اختلاف با همدستانش از آنها جدا شده و هم اکنون جست‌وجو برای دستگیری او ادامه دارد.

کد خبر 42616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز