چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

جوانی که با مراجعه به کارمندان بانک، خود را از بستگان دورشان معرفی کرده و از آنها پول می‌گرفت، دستگیر شد

به گزارش خبرنگار همشهری،  چندی قبل ماموران پایگاه سوم اداره آگاهی تهران با شکایت های مشابه و متعددی روبه‌رو شدند که نشان می‌داد جوان شیک‌پوشی  با مراجعه به کارمندان بانک، خود را از بستگان دورشان معرفی کرده و با این شگرد از آنها پول گرفته است.

با آغاز تحقیقات پلیسی، ماموران به ردیابی مرد کلاهبردار پرداختند تا اینکه صبح 17 آذر یکی از کارمندان بانکی در شرق تهران که از کلاهبرداری این مرد با خبر بود مقابل مرد شیک پوشی قرار گرفت که قصد داشت با ادعایی مشابه از وی پول بگیرد.

این مرد که احتمال می‌داد مرد شیک‌پوش همان کلاهبردار تحت تعقیب است، ماجرا را به پلیس اطلاع داد و دقایقی بعد ماموران با حضور در بانک وی را که محمد‌رضا نام دارد دستگیر کردند.

مرد 30 ساله در بازجویی اولیه با اعتراف به سرقت و کلاهبرداری از کارمندان بانک  گفت:  صبح‌ها، به بانک‌های مختلف مراجعه کرده و ابتدا از روی اتیکت و تابلوی روی میز متصدیان بانک به دنبال فامیلی مشابه فامیلی خود می‌گشتم و وقتی کارمند مورد نظر را پیدا می‌کردم، پس از صحبت‌های خودمانی و نشان دادن کارت شناسایی‌ام، خود را یکی از بستگان دور وی معرفی می‌کردم.

سپس با بیان اینکه به مقداری پول نیاز دارم و تا یک ساعت دیگر آن را پس می‌دهم، ازوی پول گرفته و متواری می‌شدم.   متهم همچنین به ماموران گفت: از آنجا که به عدد 55 علاقه خاصی دارم، از طعمه‌هایم مبالغی بین 55 تا 955 هزار تومان که عدد 55 در آن وجود داشت می‌گرفتم و تا کنون از 30 نفر با این روش کلاهبرداری کرده‌ام.

دادیار شعبه 3 دادسرای ناحیه 5 با اعلام این خبر دستور داد عکس متهم بدون پوشش چهره به چاپ برسد تا در صورت شناسایی مالباختگان برای طرح شکایت به پایگاه سوم اداره آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 39032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز