جواد عزیزی: مدتی قبل مأموران پلیس مهاجرت و اتباع خارجی ناجا، هنگام بررسی مدارک مسافران پروازهای خارجی در فرودگاه امام‌خمینی به گذرنامه پسری 24 ساله به نام رامتین که عازم وین بود مشکوک شدند.

 مأموران پس از آنکه مشخصات پسر جوان را به سازمان نظام وظیفه تهران گزارش کردند متوجه شدند او یکی از مشمولان فراری خدمت سربازی است که با استفاده از کارت پایان خدمت جعلی اقدام به دریافت گذرنامه کرده است.

به این ترتیب پسر جوان به شعبه اول بازپرسی در دادسرای فرودگاه انتقال یافت و در بازجویی‌ها به بازپرس بهروز مهاجری گفت: مدتی قبل در حالی که قصد سفر به خارج از کشور را داشتم، از طریق یکی از دوستان با فردی آشنا شدم که مدعی بود می‌تواند برایم کارت پایان خدمت واقعی تهیه کند. بنابراین با پرداخت 18 میلیون تومان به این مرد و همدستانش، آنها به من کارتی دادند ومدعی شدند آن را از سازمان نظام وظیفه دریافت کرده‌اند.

من هم با استفاده از این کارت به اداره گذرنامه رفتم و پس از دریافت گذرنامه بلیت سفر به اتریش گرفتم،  اما  قبل از سوار شدن به هواپیما از سوی مأموران دستگیر شدم. 

پس از اظهارات رامتین تحقیقات پلیس برای دستگیری جاعلان آغاز شد و مأموران با کمک پسرجوان  موفق شدند یکی از متهمان را به یک قرار صوری کشانده و او را دستگیر کنند. با دستگیری مرد جوان که فرشید نام دارد مشخص شد او یک جاعل حرفه‌ای است که از مدت‌ها قبل به اتهام جعل ویزا، گذرنامه و کارت پایان خدمت تحت تعقیب پلیس بوده است.

این مرد در بازجویی‌ها گفت: با همدستی 5نفر از دوستانم با پرسه زدن اطراف سازمان نظام وظیفه یا اداره گذرنامه، مشمولان ثروتمندی را که به‌دنبال دریافت کارت پایان خدمت بودند شناسایی می‌کردیم و با این ادعا که می‌توانیم کارت واقعی تهیه کنیم از آنان مبالغ هنگفتی گرفته و کارت جعلی به آنها می‌دادیم.

با اعتراف فرشید به کلاهبرداری از 30 مشمول سربازی، 5 همدست دیگر او نیز دستگیر و  با اعتراف به جعل کارت‌های پایان خدمت روانه زندان شدند.

بازپرس مهاجری با بیان این خبر به شهروندان توصیه کرد که مراقب افراد فرصت طلب بوده و مطمئن باشند کسانی که مدعی‌اند می‌توانند کارت پایان خدمت یا ویزا و گذرنامه برای آنها تهیه کنند هدفی جز کلاهبرداری ندارند.

وی تأکید کرد بر اساس قانون کسانی که با پرداخت مبالغ هنگفت اقدام به دریافت این مدارک جعلی می‌کنند به اتهام معاونت در جعل و استفاده از سند مجعول تحت تعقیب قضائی قرار می‌گیرند و مجازات سنگینی در انتظار آنان خواهد بود.

کد خبر 36914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز