آزاده مختاری: دو مرد جوان مدتی پس از سرقت از یک نقره فروشی، این بار6 ماه نقشه کشیدند تا دست به سرقت از یک طلافروشی بزنند، اما قبل از انجام نقشه‌اشان در محاصره مأموران پلیس قرار گرفته و دستگیر شدند.

عصر بیستم آذرماه، وقتی که مأموران گشت کلانتری 109 بهارستان در حال گشتزنی بودند به 2 مرد که بی‌هدف در حال پرسه زدن در یکی از خیابان‌ها بودند مشکوک شدند؛ اما وقتی قصد بازجویی از آنها را داشتند، مردان ناشناس به سرعت به داخل یک گاراژ دویدند.

وقتی مأموران پلیس، در تعقیب مردان مرموز قدم به داخل گاراژ گذاشتند، ناگهان با شلیک گلوله از سوی مردان مسلح روبه‌رو شدند.مأموران که خود را در برابر 2 مرد مسلح به اسلحه کمری می‌دیدند، برای خلع سلاح آنها وارد عمل شده و لحظاتی بعد بدون شلیک حتی یک گلوله، با عملیات تخصصی عرصه را چنان بر مردان مسلح تنگ کردند که آنها مجبور به تسلیم شدند.

زاج به جای شیشه

وقتی این 2 مرد به نام فرشید و رضا تحت بازجویی قرارگرفتند، درهمان اولین لحظات، نقشه ناکام سرقت از یک طلافروشی در اطراف محل دستگیری‌شان را فاش کردند.

«از6 ماه قبل نقشه سرقت از یک طلافروشی در اطراف بهارستان را به همراه یکدیگر طراحی کردیم، امشب هم قصد داشتیم نقشه‌مان را به اجرا بگذاریم که دستگیر شدیم.»

در ادامه بازجویی‌ها وقتی مأموران سرنخ‌هایی از مردی که اسلحه‌ها را برای سارقان مسلح تهیه کرده بود به دست آوردند، وی در عملیات شبانه پلیسی در منزلش به دام افتاد.

مرد تبهکار وقتی خود را در برابر مأموران پلیس دید، اعترافاتی کرد که راز سرقت از یک نقره فروشی را می‌گشود.

این مرد در توضیح چگونگی تهیه اسلحه‌ها گفت: سال قبل معامله کلان شیشه‌ (نوعی ماده مخدر) را با 2 قاچاقچی اهل جنوب کشور انجام دادیم، ولی به جای شیشه به آنها زاج دادیم.

وقتی آنها از ماجرا خبردار شدند، با تهیه 2 اسلحه کمری برای انتقام‌جویی به تهران آمدند، مردان انتقام‌جو قصد داشتند مرا به قتل برسانند، ولی با چرب زبانی آنها را آرام کردم و به آنها گفتم که از کشتن من چیزی نصیبشان نمی‌شود؛ اما اگر می‌خواهند پولشان را پس بگیرند، در سرقتی مسلحانه با من و همدستانم همکاری کنند.

 از نقره فروشی به طلافروشی

وی افزود: وقتی آنها قبول کردند، با همکاری فرشید و رضا نقشه سرقت مسلحانه از یک نقره فروشی را به اجرا گذاشتیم که در آن سرقت 450 گرم طلا را به سرقت بردیم.

بعد از انجام این سرقت اسلحه‌های مردان جنوبی را نزد خودمان نگه داشتیم، تا اینکه این2 همدستم که طعمکار شده بودند این بار نقشه سرقت از طلافروشی را بدون من به اجرا گذاشتند که در این ماجرا دستگیر شدند.

قاضی رضا جعفری -‌معاون دادستان دردادسرای جنایی تهران- با اعلام این خبر گفت: در حالی که تحقیقات نشان می‌داد همسران فرشید و رضا نیز از ماجرا با خبر بوده‌اند، آنها نیز دستگیرشده‌اند و بازجویی از آنها دراداره یکم آگاهی تهران بزرگ – مبارزه با سرقت مسلحانه – برای بررسی احتمال وجود سرقت‌های دیگر از سوی اعضای باند ادامه دارد.

کد خبر 39027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز