سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی استان تهران در جمع خبرنگاران گزارشی از کشفیات و دستگیری‌ها طی 45 روز اخیر ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ رضا زارعی سه‌شنبه (16بهمن) در جمع خبرنگاران در کرج ازکشف یکهزار و 83 کیلو انواع مواد مخدر طی 45 روز گذشته در این استان خبر داد. وی در این خصوص  گفت: ازاین مقدار مواد ‪ ۵۶۸‬کیلوگرم آن حشیش، ‪ ۴۳۰‬کیلوگرم تریاک، پنج کیلوگرم هرویین و مقداری نیز از دیگر مواد مخدر است.

وی یادآور شد: با کشف این مواد، یک هزار و ‪ ۶۳۹‬نفر نیز دستگیر شدند که از این تعداد بیش از یکهزار نفر آنان معتاد، ‪ ۶۳‬نفر قاچاقچی، ‪ ۲۷‬نفر اتباع غیرایرانی و بقیه نیز توزیع‌کننده و نگهدارنده این مواد بودند.

فرمانده انتظامی استان تهران افزود: طی این مدت یک هزار و ‪ ۱۱۳‬فقره جرم در استان تهران رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ‪ ۲۸‬درصد کاهش نشان می‌دهد.

زارعی با بیان اینکه ‪ ۹۸‬درصد جرایم طی این مدت کشف شده اظهارداشت: طی این مدت ‪ ۱۱‬فقره قتل با ‪ ۳۵‬درصد کاهش، ‪ ۷۷‬فقره جعل با ‪ ۱۵‬درصد افزایش، ‪۹۹‬ فقره کلاهبرداری با هشت درصد کاهش، جرایم به عنف نیز با ‪ ۸۵‬فقره با ‪۱۰‬ درصد افزایش روبرو بوده است.

وی گفت: در مجموع درارتباط با این جرایم ‪ ۷۵۰‬نفر در این استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی استان تهران، کشف ‪ ۳۳‬قبضه سلاح غیرمجاز، ‪ ۹‬هزار و ‪۶۴۷‬ دستگاه انواع تجهیزات ماهواره، ‪ ۲۰‬هزار لیتر و بطر مشروب الکلی، بیش از ‪ ۱۰۰‬هزار حلقه لوح فشرده غیرمجاز از دیگر فعالیت‌های نیروی انتظامی استان تهران در همین مدت برشمرد.

وی اظهار داشت: طی این مدت یکهزار و ‪ ۴۱۰‬نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز در این استان شناسایی و جمع‌آوری شدند.

کد خبر 43521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز