گروه حوادث: مرد جیب‌بر پس از آزادی از زندان شگرد سرقت‌هایش را تغییر داد.

او که تصمیم گرفته بود یک شبه راه صد ساله را طی کند این‌بار نقشه سرقت‌ از خانه‌های غرب تهران را طرح ریزی کرد اما پس از دستبرد به 15 خانه دستگیر شد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور با بیان این خبر گفت: مدتی قبل پلیس آگاهی تهران از طریق منابع اطلاعاتی خود در جریان سرقت‌های مرد سابقه‌داری قرار گرفت که به خانه‌های غرب تهران دستبرد می‌زد.

سرهنگ عبدالله قاسمی ادامه داد: نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد که صادق نام دارد یک جیب‌بر حرفه‌ای است که به تازگی از زندان آزاد شده اما پس از آزادی شگرد خود را تغییر داده و این‌بار به سرقت  منزل روی آورده است.

وی افزود: با این اطلاعات، دستگیری مرد سارق در دستور کار گروهی از کارآگاهان اداره 17 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و آنها با زیر نظر گرفتن پاتوق‌های صادق، وی را شناسایی و دستگیر کردند.

با انتقال این مرد به اداره پلیس، وی در بازجویی به سرقت از 15 خانه در شهرک اکباتان اعتراف کرد و گفت: پس از آزادی از زندان از آنجا که از جیب‌بری پول زیادی نصیبم نمی‌شد تصمیم به سرقت از خانه‌ها گرفتم.

وی ادامه داد: صبح‌ها با پرسه زدن در خیابان‌های شهرک اکباتان و زدن زنگ خانه‌ها، از خالی بودن آنها مطمئن می‌شدم و آنجا را زیر نظر می‌گرفتم. با فرا رسیدن شب وقتی مطمئن می‌شدم کسی در خانه حضور ندارد وارد آنجا شده و دست به سرقت طلاها، پول‌ها و لوازم با ارزش می‌زدم.

سرهنگ قاسمی گفت: پس از اعترافات متهم، 9 نفر از مالباختگان شناسایی و با مراجعه به اداره آگاهی از وی شکایت کردند.

کد خبر 41675

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز