چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند کیف قاپی با اغفال دختران جوان از آنها برای نقد کردن چک‌های مسروقه استفاده می‌کردند.

از آخرین ماه‌های سال 84 کارآگاهان پلیس کرج در جریان سرقت‌های  باند سارقانی قرار گرفتند که با پرسه زدن در داخل بانک‌ها و یا کمین در خارج بانک، مشتریانی را که پول زیادی با خود همراه داشتند  شناسایی کرده  و در نقطه خلوتی پول هایش را سرقت می‌کردند.

با چهره‌نگاری از سارقان شناسایی و ردزنی آنها آغاز شد، اما سارقان دائما مخفیگاه خود را تغییر می دادند.

در حالی که نزدیک به 2 سال از شروع کیف‌قاپی ها می گذشت، کارآگاهان پلیس کرج مدتی قبل دریافتند 2 دختر جوان در هفته‌های گذشته با مراجعه به بانک‌ها  چندین چک مسافرتی را که از سوی اعضای باند سرقت شده بود، نقد کرده‌اند.

با این سرنخ جدید  بانک هایی که چک ها در آن جا نقد شده بود تحت کنترل قرار گرفت و به این ترتیب کارآگاهان صبح 25 مرداد زمانی که دختر جوانی برای وصول یکی از ‌چک های مسافرتی به بانکی در نزدیکی میدان کرج  رفته‌بود، وی را به دام انداختند.

من چک نقدکن باند بودم

دختر جوان که از دستگیری‌اش غافلگیر شده بود، در همان بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و با بیان اینکه وی توسط سردسته باند اغفال شده است گفت: مدتی قبل با مرد جوانی به نام حمید آشنا شدم و در مدت کوتاهی به وی علاقمند شدم، بعد از مدتی او با دادن چندین چک مسافرتی از من خواست تا آنها را برایش نقد کنم،‌ در ابتدا فکر می‌کردم که او برای آنکه وقت ندارد خودش این کار را انجام دهد از من خواسته این کار را انجام دهم اما بعد از مدتی فهمیدم که او سردسته یک باند سرقت و کیف‌قاپی است. وقتی که موضوع را به او گفتم، او گفت که در قبال نقد کردن چک‌های مسافرتی دستمزد خوبی به من خواهد داد و من هم که وسوسه شده بودم به عضویت باند درآمدم. در این مدت بود که متوجه شدم یک دختر دیگر نیز در نقد کردن چک‌ها با باند همکاری می‌کند.

با این اعترافات بود که ماموران اداره مبارزه با سرقت وارد عمل شدند و با شناسایی مخفیگاه حمید در عظیمیه کرج وی را 2 روز بعد از دستگیری دختر جوان در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ اسماعیل هادئی- رئیس اداره آگاهی استان تهران- با اعلام خبر دستگیری اعضای این باند گفت: سرکرده این باند تا کنون به 40 فقره کیف قاپی به ارزش 50 میلیون تومان اعتراف کرده و تلاش برای دستگیری بقیه اعضای این باند ادامه دارد.

کد خبر 29634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز