گروه حوادث: 45 عضو شبکه تبهکاری که پس از سرقت خودروهای سواری و عوض کردن مدارک آنها با خودروهای تصادفی، این خودروها را به فروش می‌رساندند در عملیات ضربتی پلیس تهران دستگیر شدند

سرهنگ فریدون خالقی‌فرد، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: مدتی قبل به دنبال وقوع سرقت‌های متعدد خودروهای سواری در سطح تهران تیمی از ماموران مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی ماموریت یافتند با تحقیقات تخصصی از راز این سرقت‌ها که به نظر می‌رسید از سوی یک باند سازمان یافته صورت می‌گیرد پرده بردارند.

ماموران در نخستین  بررسی ها زمانی که متوجه شدند برخی از خودروهای به سرقت رفته دارای سیستم ردیاب بوده‌اند،‌ ردیابی این خودروها را در دستور کار قرار داده و سرانجام موفق شدند تعدادی از آنها را شناسایی و توقیف کنند.

وی ادامه داد: در بررسی این خودروها بود که ماموران دریافتند اعضای باند از یک شیوه قدیمی و پیچیده برای سرقت خودروها و فروش آنها به مشتریان از همه جا بی‌خبر استفاده می‌کنند.

بر اساس اطلاعات به دست ‌‌آمده از سوی پلیس، سارقان پس از آنکه اقدام به خرید خودروهای تصادفی با قیمتی پایین می‌کردند، دست به سرقت خودرویی با مشخصات خودروی تصادفی زده و با شگردی کاملا حرفه‌ای مشخصات خودروی مسروقه را در سند خودروی تصادفی وارد می‌کردند. سپس خودروی مسروقه را با مدارک و سند جدید به مشتریان فروخته و بدون آنکه مشتریان از ماجرا بویی ببرند، پول زیادی به جیب می‌زدند.

 اما آنچه که در این میان توجه پلیس را به خود جلب کرد تغییر شماره قطعات خودروهای مسروقه بود که با شگردی کاملا حرفه‌ای صورت گرفته بود. ماموران در ادامه بررسی‌ها دریافتند اعضای این باند به خاطر اینکه هیچ ردی از مسروقه بودن خودرو بر جا نگذارند با استفاده از چند مکانیک  حرفه‌ای، شماره‌ شاسی و دیگر قطعات خودروی مسروقه را نیز تغییر می‌دادند و بدون آنکه کسی متوجه دست‌کاری شدن این شماره‌ها شود، خودروها را به فروش می‌رساندند.

جست‌وجو در میان سارقان قدیمی

با به دست آمدن این اطلاعات، کارآگاهان که می‌دانستند مجرمان سابقه‌دار از این شیوه برای سرقت خودرو و فروش آن استفاده می‌کنند، به بررسی سوابق سارقان سابقه‌دار پرداخته و متوجه شدند چند سارق سابقه دار با این شیوه به تازگی از زندان آزاد شده‌اند و احتمالا آنها دوباره در نقاط مختلف کشور فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

معاون مبارزه با سرقت آگاهی تهران اظهار داشت: با شناسایی متهمان، کارآگاهان در یک عملیات ضربتی 3 عضو اصلی باند را دستگیر و با استفاده از اطلاعات به دست آمده موفق شدند 42 عضو دیگر باند را در 15 شهرستان مختلف شناسایی و بازداشت کنند.

کد خبر 28855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز