گروه حوادث: مرد میانسال پس از شناسایی متقاضیان وام بانکی با دادن وعده دریافت وام‌های کلان، سند مالکیت خانه آنها را جعل کرده و آن را به فروش می‌رساند، این مرد هنگامی که در آگاهی فردیس تحت بازجویی قرار گرفت به 15 فقره کلاهبرداری اعتراف کرد.

چندی قبل زن جوانی با مراجعه به کلانتری 20 وحدت کرج مدعی شد مردی با جلب اعتماد سند خانه‌اش را به همراه یک وکالت‌نامه از وی گرفته و پس از مدتی بدون اطلاع  او  اقدام به فروش خانه‌اش کرده است.

این زن در توضیح ماجرا گفت مدتی قبل وقتی برای گرفتن وام به یک شعبه بانک رفته بودم، در حالی که قصد پرسیدن شرایط وام را داشتم یک مرد میانسال به من گفت می‌تواند وام 15 میلیون‌ تومانی بدون نوبت برایم تهیه کند.

من هم که به این وام احتیاج فراوان داشتم با پیشنهاد وی موافقت کردم ، وقتی شرایط گرفتن وام را از او پرسیدم او گفت که اگر سند خانه و یک وکالت نامه به او بدهم می‌تواند ظرف 20 روز برایم وام را تهیه کند، از رفتارها و حرف‌های این مرد به نظر می رسید که او نفوذ زیادی در بانک‌ها داشته باشد، بنابراین به وی اعتماد کرده وهمانطوری که او گفته بود سند خانه و یک وکالتنامه به او دادم.

یکماه بعد در حالی که هیچ خبری از وام نشده بود متوجه شدم که مرد میانسال مرا فریب داده است و با تهیه مدارک جعلی  با سوءاستفاده از وکالت‌نامه‌ای که به او داده بودم، خانه ام را به فرد دیگری فروخته است.

با این شکایت بود که تیمی از کارآگاهان پلیس فردیس رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند، در حالی که تحقیق برای شناسایی این مرد ادامه داشت چند شکایت مشابه دیگر نیز به آگاهی فردیس گزارش شد که نحوه کلاهبرداری آنها شباهت زیادی به یکدیگر داشت.

با بررسی پرونده‌های کلاهبرداری عملیات پلیسی برای  دستگیری فرد کلاهبردار که مرد 55 ساله‌ای به نام محمد بود آغاز شد و این مرد مدتی بعد در یکی از بانک‌های فردیس در حالی که قصد فریب یک متقاضی دیگر وام را داشت شناسایی و دستگیر شد.

در بازجویی از این مرد کلاهبردار وی با اعتراف به 15 فقره کلاهبرداری  با همدستی یک زن به نام شهرزاد و 2 مرد دیگر اعتراف کرد و در توضیح ماجرا گفت: در بیشتر کلاهبرداری‌ها وقتی که قصد فریب طعمه خود را داشتیم شهرزاد مرا همراهی می‌کرد و بقیه اعضای باند در کار جعل دست داشتند.

او گفت بعد از آنکه به بهانه گرفتن تسهیلات بانکی سند مالکیت خانه طعمه خود و یک وکالتنامه از او می گرفتیم، با مدارک جعلی و وکالتنامه خانه او را به فروش می رساندیم
سردار زارعی- فرمانده انتظامی استان تهران- با اعلام خبر دستگیری این فرد گفت: با این اعتراف بود که بقیه اعضای باند دستگیر و به جرم ارتکابی خود اعتراف کردند.

وی افزود: این در حالی است که ارزش تقریبی خانه‌های فروخته‌ شده بیش از یک میلیارد تومان است و اعضای این باند 15 خانه را به مبلغ 80 میلیون تومان فروخته بودند.

کد خبر 25035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز