چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

گروه حوادث: با مرگ «قصاب» از بزرگترین قاچاقچی‌های کراک در جریان تعقیب و گریز پلیسی، راز محموله 67 کیلویی در مخفیگاه او فاش شد.

پلیس در حالی دستگیری اعضای شبکه زیرزمینی «قصاب» را در دستور کار خود قرار داده است که تاکنون 14 نفر از 25 گرداننده اصلی این شبکه مخوف بازداشت شده‌اند.

سرهنگ مهدی احمدی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران روز گذشته با بیان این خبر گفت: از سال 82 با ارسال گزارش‌های مختلفی مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی بین‌المللی معروف به قصاب، تحقیقات کارآگاهان پلیس تهران برای شناسایی این مرد و همدستان او آغاز شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد این جوان یکی از اشرار مخوف جنوب شرق تهران است که بارها با بستن خیابان‌ها، ایجاد مزاحمت برای مردم، شکستن شیشه مغازه‌ها و شرب خمر و عربده‌کشی باعث ترس و وحشت ساکنان منطقه شده بود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران با بیان این‌که این قاچاقچی خطرناک به خاطر چاقو و قمه‌کشی‌های بسیار به قصاب معروف شده بود افزود: وی یکی از سرکردگان اصلی قاچاق کراک از افغانستان و توزیع آن در تهران بود و به همین خاطر ماموران برای آن‌که تمامی اعضای شبکه او را دستگیر کنند پس از شناسایی این مرد او را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

احمدی گفت: در حالی که تحقیقات نامحسوس نشان می‌داد قصاب از 25 قاچاقچی دیگر برای گرداندن شبکه زیرزمینی‌اش استفاده می‌کند، ماموران با شناسایی برخی از این افراد متوجه شدند که هرکدام از این افراد نیز به‌طور جداگانه از چندین نفر دیگر برای توزیع مواد مخدر در نقاط مختلف تهران استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: با به دست آمدن این اطلاعات، عملیات کارآگاهان وارد مرحله‌ای تازه شد و ماموران که دستگیری اعضای این باند را در دستور کار خود داشتند نیمه شب دوشنبه گذشته با مشاهده قاچاقچی کراک در منطقه یافت‌آباد برای بازداشت او وارد عمل شدند.

احمدی گفت: متهم که از حضور پلیس در محل باخبر شده بود قصد فرار از دست آنها را داشت و به این خاطر پس از چند دقیقه تعقیب و گریز به گاراژ یک کارواش در خیابان آذربایجان پناه برد. دقایقی پس از این ماجرا در حالی که بین پلیس و  وی  درگیری مسلحانه آغاز شده بود، ماموران موفق شدند این مرد را هدف قرار داده و وی را به هلاکت برسانند.

وی با بیان این‌که پس از مرگ قاچاقچی جوان، ماموران توانستند با ورود به مخفیگاه او محموله 67 کیلویی کراک به همراه یک دستگاه تویوتا کمری، 250 گرم شیشه، 30 میلیون تومان وجه نقد و یک دستگاه پول‌شمار کشف کنند ادامه داد: به این ترتیب عملیات‌های مختلف برای دستگیری دیگر اعضای باند نیز به صورت همزمان آغاز شد و در این میان با دستگیری 14 نفر از گردانندگان اصلی باند، 14 دستگاه خودروی مدل بالا از آنها کشف شد.

به گفته سرهنگ احمدی، این شرور سابقه‌دار که پیش از این به دلیل حمل غیرقانونی سلاح گرم تحت تعقیب پلیس بود علاوه بر اتهاماتی که در خصوص تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع کراک، شیشه و هروئین داشت، در حالت مستی با بستن خیابان‌ها و سد کردن راه خودروها، افراد را از داخل خودرو بیرون می‌کشید و با ایجاد رعب و وحشت و عربده‌کشی در بین مردم و شکستن شیشه‌های مغازه‌ها و خودروهای عبوری موجی از وحشت را در منطقه به راه می‌انداخت.

کد خبر 19386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز